Технологията MicroLED ще набира все по-голяма популярност в индустрията през следващите години. Това е прогноза на специалисти на IHS Markit, които очакват драстичен спад в производствените цени. Според последните им изчисления продажбите на телевизори в MicroLED сегмента ще се увеличат от сегашните 1000 до повече от 15.5 милиона до края на 2026г. Достъпните цени ще провокират интереса на всички водещи производители в индустрията.

 

Тук е момента да вмъкнем, че MicroLED наподобяват OLED телевизорите, но за разлика от "Organic Light-Emitting Diodes" (OLED) използват малки неорганични LED диоди. Тази структура позволява всеки индивидуален пиксел да бъде включван и изключван независимо от другите. Крайният резултат за потребителите е, че телевизорите с MicroLED гарантират по-ярки и наситени цветове, както и перфектен контраст, информира WhatHiFi. Цената е най-големият проблем на технологията.

 

 

В момента телевизорите с технологията се използват предимно в рекламната индустрия, но постепенно ще станат достъпни и за масовия потребител. Технологията е подходяща не само за телевизори, но също за умни часовници, джаджи с добавена реалност и смартфони. IHS Markit прогнозират, че цената на 1.5" дисплей MicroLED ще бъде 1/10 от сегашната през 2026г. В същото време 75-инчовите телевизори ще струват едва 1/5 от настоящите си стойности.

 

Oще от Digital: Какво трябва да знаем за технологиите QLED, OLED и MicroLED