Популярната музикална услуга в момента позволява на своите потребители да стриймват съдържание от разнообразен каталог, който днес включва над 30 млн. песни, като техния брой ще продължи да се увеличава и за в бъдеще. Досега Spotify залагаха на физически центрове за данни, за да синхронизират плейлистите и любимото съдържание на клиентите си, но много скоро ситуацията ще се промени в положителна за нея насока. Oсновната причина за това е, че услугата ще използва иновативната Google Cloud платформа на технологичния гигант, за да предоставя най-доброто на потребителите. 

 

Преминаването към облачните сървъри вместо физическите центрове за данни е важен фактор в еволюцията на компанията, тъй като ще ѝ позволи не само да редуцира разходите си за тяхната поддръжка, но и да продължи да гарантира максимално аудио качество, информира Forbes. Уникалните инструменти за управление на данните на Google Cloud са привлекли вниманието на Spotify, тъй като те превъзхождат идентичните предложения на конкурентните облачни платформи на Amazon и Microsoft. Tрябва да отбележим също, че компанията ще се нуждае от повече време да извърши миграцията от своите сървъри към Google Cloud, но се очаква до няколко месеца този процес да бъде финализиран.

 

Конкретните данни показват, че в момента потребителите, използващи Spotify съхраняват над 2 млрд. плейлисти в своите профили в музикалната услуга, които вече ще се обработват от Google Cloud. Облачната платформа на технологичния гигант също така ще се грижи и за стотиците милиони заявки за търсене, които извършваме всеки ден и партньорството с Spotify е огромна стъпка напред в конкуренцията с Amazon и Microsoft. Ще интересно да видим дали тяхното сътрудничество постепенно няма да се разшири и да обхване рекламата, което е ключов компонент за бизнеса и на двете компании.

 

Вижте какво е Spotify