Компанията потвърди официално, че започна да разпространява аудио приложението Greenroom до потребителите на Android и iOS. Това е първият реален опит на Spotify да създадат платформа за социални медии. В голяма степен Greenroom представлява конкурент на Clubhouse и позволява на потребителите да провеждат и участват в разговори на живо в  различни теми като спорт, музика и култура.

Премиерата на Greenroom не е свързана с допълнително събитие, като Spotify подканиха своите потребители да изпробват възможностите на приложението. Новият софтуер е походящ потребителите да участват в аудио разговори и да ги превръщат в интересни разговори и подкасти. Spotify се надяват да привлекат интереса на огромната си потребителска база, която надхвърля 350 млн. души по цял свят.

Създаден е и специален Creator Fund, който ще стимулира финансово авторите да бъдат по-креативни и да създават по-атрактивни аудио стаи в Spotify Greenroom, съобщава TheVerge.

 

 

Tрябва да отбележим също, че Greenroom е базирано на Locker Room приложението, което се разработва от Betty Labs. Компанията бе купена от Spotify през март, като сега името се променя на Greenroom. Функционалността обаче остава сходна, но се разширява значително обхвата на обсъжданите теми.

Locker Room имаше единствено спортна насоченост, но новото приложение ще предложи достъп до аудио стаи в много допълнителни жанрове и категории. Визуалният интерфейс е променен и включва теми в черно и зелено, които наподобяват дизайна на Spotify. Функцията за запис на разговорите е много полезна и ще ги запази под формата на подкасти във вашия профил.

Потребителите могат да се регистрират в Greenroom със своя Spotify логин, но не е задължително да използват приложнеието. По този начин новият конкурент на Clubhouse ще се присъедини към Twitter Spaces и Facebook Live Rooms, които предлагат сходни функционалности.

 

Oще от Digital: Spotify ще предлагат достъп до аудио книги на Storytel