Телекомуникационните компании и мобилните оператори са доста активни в превенцията срещу автоматизираните системи за спам обаждания. Това е все по-сериозен проблем, който намира още по-драстични проявления в контекста на пандемията от коронавирус.

Експертите предупреждава, че се увеличава броя на подобни разговори, които могат да доведат до кражба на лични данни и дори финансови загуби. Все пак това са най-крайните възможности да бъдете засегнати от системите за разпространение на спам.

Въпреки усилията на телекомите и системните администратори са извършени 31.3 млрд. спам обаждания в периода между януари и октомври 2020г. Това представлява ръст от 18%, спрямо 26 млрд. разговори от този тип отчетени през същия период година по рано.

За сравнение спам разговорите са били "едва" 17.7 млрд. през 2018г. и тази цифра почти ще се удвои до края на 2020г. Всеки средностатистически потребител е получил около 28.4 спам обаждания през последните 12 месеца, което е осезаем ръст от 18.2 регистрирани преди година, съобщава TechCrunch.

 

 

Ситуацията е различна в отделните страни, като най-голям е проблема в Бразилия, където на човек са регистрирани 49.9 спам разговори. Противоположен е случая с Колумбия, където тази стойност е едва 8. Активността на хората, които поддържат спам система е свързана с локални специфики, които ги карат да дават приоритет на някои държави пред други. 

Независимо от това е факт, че спам обажданията се превръщат в проблем за голям брой потребители. Социалната изолация на големи групи от хора заради COVID-19 допълнително допринася за рекордните спам обаждания през последната година. Google също обръщат внимание на проблема и предлагат функция за блокиране и управление на подобни обаждания в Android.

 

Още от Digital: Как да управляваме спам съобщенията в Gmail