Sony е една от компаниите, която се превърна в жертва на внушителната конкуренция в пазара на смартфони. Японският производител не успява да намери правилния бизнес модел, с който да увеличи продажбите си. Солидните позиции на компании като Huawei и Samsung в екосистемата от Android поставят редица въпроси за бъдещето на Sony в мобилната индустрия. Всички тези процеси са принудили японския производител да ограничи операциите си в редица държави по цял свят.

 

Най-засегнати от новата стратегия на Sony ще са ключови пазари като Aфрика, Австралия, Канада, Индия, Латинска Америка, Близкия Изток и Югоизточна Азия. Според данните на XperiaBlog за в бъдеще компанията ще насочи вниманието си към премиерата на устройства с Android предимно в Европа, Хонг Конг, Япония и Тайван. Все пак трябва да уточним, че Sony няма напълно да прекрати бизнес операциите си в гореизброените пазари, но ще ограничи сериозни ресурсите и премиерата на нови модели в тях.

 

 

Крайната цел на новия бизнес модел е Sony да реализират доставки само в локациите, в които потребителите проявяват най-голям интерес. По този начин компанията се надява да редуцира разходите си и отново да започне да печели приходи от мобилната си дивизия. Ако всичко върви по план Sony ще намалят оперативните разходи с внушителните 57% до края на фискалната година. Tова е поредният сериозен опит да останат конкурентни на другите производители в глобалния пазар на смартфони.

 

Oще от Digital: Sony разкриха защо смартфон камерите им изостават от конкуренцията