Вече видяхме първото поколение смартфони с гъвкави дисплеи на водещите производители с Android. Проблемите с екрана на Samsung Galaxy Fold и забавената премиера на Huawei Mate X само показа, че технологията все още не е готова. Въпреки това се очаква повече компании да започнат да купуват гъвкави дисплеи и да увеличат конкуренцията в този нов сегмент. Най-голямата пречка пред смартфоните с този дизайн е цената, тъй като струват повече от $2000, което е сериозен проблем за популяризирането им на пазара.

 

Шефът на Huawei Consumer Business Group дивизията на компанията, Ричард Ю направи интересно изявление, в което коментира потенциала на технологията. От една страна той обърна внимание на факта, че производителите са изправени пред сериозни предизвикателства. Създаването на този дизайн е не само труден процес, но и лимитира възможностите на компанията да генерира приходи. Ричард Ю сподели още, че колкото и странно да звучи гъвкавите смартфони не генерират печалба. Все пак това е сравнително нова технология.

 

 

Въпреки това Huawei са обнадеждени, че освен да се превърнат в лидер в пазара на гъвкави смартфони няма да се налага да чакаме твърде дълго да поевтинеят цените им. Ричард Ю дори си позволи прогнозата, че след приблизително две години тези устройства ще струват колкото нормалните смартфони от най-високия клас, съобщава AndroidAuthority. Това означава, че технологията ще стане достъпна за масовия потребители до края на 2022г.

 

Приблизително тогава ще видим четвъртото поколение на гъвкавите смартфони на компанията. Скоро ви информирахме за подобренията в Huawei Mate Xs - сгъваем смартфон от втора генерация на китайския гигант. Колкото по-бързо другите производители започнат да предлагат подобни продукти и увеличат конкуренцията, толкова по-малко време ще се налага да чакаме гъвкавите устройства да струват, колкото сегашните смартфони.

 

Още от Digital: Гъвкавите смартфони се нуждаят от по-добри приложения и здрави дисплеи, за да станат хит през 2020г.