Онлайн магазините продължават да са първият избор за „Черния петък“, а онлайн пазаруването вече е ежедневие за много хора. През последните години голям ръст има на пазаруването по интернет от смартфон. То е още по-удобно и позволява да се пазарува буквално навсякъде.


Анализ на Adobe Analytics проверява какви са тенденциите при пазаруването през предстоящия активен сезон, съобщава TechRadar. Той започва с „Черния петък“ в края на ноември, като е последван „Кибер понеделник“ и традиционното коледно пазаруване през декември. Анализът предлага и някои съвети за по-успешно пазаруване.

 

Полезно: 5 изгодни смартфона, които си заслужава да купите преди Черния петък


Използваме компютъра за да купуваме по-скъпи продукти по време на Черния петък
Една от най-интересните статистики от анализа на Adobe е кой тип устройство е най-подходящо за онлайн пазаруване. Adobe изчислява, че виртуалните колички за пазаруване на потребителите са с 28% по-скъпи, когато се пазарува от компютър, спрямо поръчки през смартфона.

Вижте как Google Chrome ще улеснява пазаруването онлайн

 


Оказва се, че потребителите не купуват повече продукти през компютър, но избират по-скъпи предложения. Според Adobe причината за това е, че на компютър е много по-лесно за потребителите да проучат по-добре избрания продукт. Именно затова поръчките през смартфони са предимно за по-евтини и по-семпли продукти, за които няма нужда от преглеждане на ревюта и търсене на много допълнителна информация.


Друга причина, която Adobe открива е, че за повечето потребители се оказва много по-удобно да пазаруват онлайн. Повечето магазини все още не са оптимизирали достатъчно добре процесите по поръчка и плащане през мобилно устройство. Това мотивира потребителите да търсят повече сделки именно, когато използват компютър.


Все повече от поръчките на Черния петък са основно през смартфон
В момента 54% от онлайн продажбите се правят през компютър, а 34% - през смартфон (останалите са през таблети). Според анализа на Adobe през 2019 г. това ще се промени и три четвърти от похарчените пари за онлайн пазаруване ще бъдат през смартфони.

 


Анализът пояснява, че в случая става дума за обща похарчена сума, а не брой поръчки. Това означава, че тенденцията започва да се изменя и хората ще поръчват по-скъпи стоки и през смартфони. Потребителите стават по-уверени в пазаруването през смартфони и тази тенденция може да е особено видима тази година.


Хората пазаруват по-ефикасно през смартфона

Анализът на Adobe показва още, че хората откриват подходящи за тях оферти през „Черния петък“ по-бързо, когато използват смартфон спрямо компютър. Компанията прогнозира, че тази година потребителите ще прекарат 11% по-малко време в търсене на оферти спрямо 2016 г. Също така ще посетят 16% по-малко страници, но пък ще похарчат с 63% повече средно на минута.


Това показва, че интернет сайтовете са открили начини да предлагат офертите си по-ефикасно на потребителите и през смартфон. Затова помагат и специалните мобилни интерфейси, както и по-голямото рекламиране в интернет.


Това си личи особено през социалните мрежи. 11% от всички посещения към страници с конкретни оферти идват именно от социалните мрежи. Това е три пъти повече спрямо 2016 г. Основната разлика обаче е, че повечето хора само разглеждат офертата, но не купуват. Едва 4% от приходите идват от рекламните публикации в социалните мрежи.

 

Полезно: Най-добрите цени на качествени смартфони от Smartfonix


Проучването показва и друга интересна статистика. Оказва се, че т.нар. инфлуенсъри също не влияят чак толкова много на мнението на хората, колкото се очаква. 57% казват, че са се вдъхновили за идея какво да си купят от пбуликации в социалните мрежи, но само 20% са купили конкретния продукт.


Тенденцията е, че през следващите няколко години пазаруването през смартфони окончателно ще превземе поръчките през компютър. Тогава защо компютърът все още е ключът към успешното пазаруване? Проучването не отчита един важен фактор – повечето оферти са налични само с ограничена наличност. Тоест, потребителите трябва да са доста бързи, ако искат да купят успешно най-добрите оферти. А все още пазаруването през компютър е най-бързият и лесен начин това да се случи и да се проверява за нови предложения в рамките на деня.

 

Още от Digita; Какво търсят българите най-много по време на Черния петък