Само преди ден ви информирахме, че Facebook ще инвестира $5.7 млрд. в индийския интернет гигант Jio. По този начин компанията ще придобие 9.99% дял и ще се превърне в най-големия миноритарен акционер в Reliance Jio Platforms.

Желанието на Facebook да извършват подобна инвестиция в страната не е случайно, а стратегическо бизнес решение. Индия е ключов пазар за социалната мрежа, заради внушителния брой потребители, които използват продуктите им.

Най-добрият пример в това отношение е WhatsApp, тъй като с приложението работят над 400 млн. души в страната.

Популярността на конкурентни платформи като TikTok също допринася за сделката.

Според нова информация на TechRadar всъщност компанията има много интересни планове за развитието на WhatsApp. Желанието на Facebook е да осигурят интеграция на JioMart - онлайн платфoрма за електронна търговия, която е собственост на Jio.

По този начин ще позволят на повече от 400 млн. потребители на приложението в Индия не само да комуникират с бизнеса, но и да използват профилите си за електронна търговия. Така Facebook се надяват да превърнат инвестицията в дългосрочен източник на приходи.

 

 

В момента WhatsApp не генерира сериозни приходи за компанията, но превръщането на приложението в интерактивна локация за общуване между купувачи, продавачи и доставчици може да промени ситуацията.  Местните власти изпитват доста проблеми в задържането на големи групи от хора в домовете си, за да се избегнат струпвания на обществени места и разпространение на заразата от COVID-19 в страната.

Един от най-засегнатите от коронавируса регион е Бенгалуру, в който живеят повече от осем милиона души. Именно тук може да видим за първи път новото приложение на WhatsApp. Представителите на гражданската администрация Bruhat Bengaluru Mahanagara Palike (BBMP) вече стартираха телефонна линия за предоставяне на хранителни стоки и лекарства до домовете на хората.

Този проект включва множество търговци, локални логистични партньори с много шофьори и доставчици от услуги като Swiggy, Dunzo и Housejoy. Идеята е потребителите да въведат "Hi" текст в WhatsApp, което ще активира специален чатбот на BBMP.

След като въведат актуалния адрес ще могат да изпратят списък с желаните покупки или снимки на самите стоки. Поръчките ще се пренасочват към доставчиците на Kaleyra - американска компания и официален партньор на WhatsApp в страната. Плащането ще става при получаване на доставката.

 

Oще от Digital: Как да изпращаме снимки в WhatsApp от смартфона без да ги компресираме