Потребителите използват все повече музикалните услуги, за да стриймват от любимите си парчета на своите смартфони и SoundCloud е една от най-популярните платформи в интернет за тази цел. Сега разбираме, че създателите на германската компанията, която я разработва вече обмислят варианта да продадат услугата и така да увеличат потребителската ѝ база, както и нейните приходи. Според данните на Bloomberg финансовите параметри на подобна сделка могат да достигнат до $1 млрд., като преговорите на този етап все още се намират в начална фаза.

 

Анализаторите са на мнение, че може да възникнат проблеми при намирането на купувач, който да е склонен да плати тази сума, тъй като преди месец SoundCloud получи инвестиция от $100 млн., което увеличи нейната стойност до $700 млн. В момента услугата се използва от приблизително 175 милиона потребители, които ежедневно прекарват време в своите профили да записват, слушат и споделят любимите си парчета. Преди няколко месеца SoundCloud представиха и премиум версия на услугата, която премахва рекламите и предлага повече съдържание срещу абонамент от $10 на месец.

 

Tрябва да отбележим, че това бе първата сериозна промяна в бизнес модела, който тя следва, но и е единствения начин тя да генерира приходи по подобие на други подобни предложения като Apple Music и Spotify. Създателите на услугата все още не са коментирали плановете си за продажбата на SoundCloud и на този етап не разполагаме с детайли кои могат да бъдат евентуалните купувачи. Остава само да видим дали някоя от големите технологични компании няма да прояви интерес към това предложение и да придобие активите на тази музикалната услуга.

 

Вижте защо SoundCloud има по-голяма пазарна стойност от услугата Spotify