Невероятната популярност на TikTok принуди разработчиците на приложението да се сблъскат с неочаквани политически интереси срещу себе си. Атрактивната платформа за споделяне на кратки клипове попадна в центъра на конфликта между САЩ и Китай, което поставя сериозни въпроси за бъдещото им развитие. 

Само за няколко седмици TikTok получиха забрана да оперират в Индия, където се използват активно от 120 млн. потребители, а след това бяха предупредени, че това ще се случи и в САЩ. Американското правителство твърди, че TikTok споделят поверителна информация с Китай, което е недопустимо и представлява заплаха за националната сигурност. 

Това прави съмненията за спирането на приложението в САЩ напълно основателни. Вече ви съобщихме, че Microsoft иска да купи TikTok. Това изглежда като единствения вариант TikTok да може да се използва в страната, както досега. Все още не са известни финансовите параметри на подобна сделка.

Ако Microsoft не успеят да финализират придобиването това ще наложи забрана за използването на TikTok в САЩ.

 

 

Сега седмица след като Доналд Тръмп официално заплаши TikTok с подобен сценарий разбираме, че плановете са напълно реални. Американското правителство издаде специална разпоредба, която въвежда същите ограничения за още един популярен софтуер в Китай, а именно WeChat. 

Всъщност това е популярна чат услуга, която е собственост на Tencent и също е заплашена от блокиране в САЩ. Конкретен интерес представлява функцията за изпращане на пари, която е достъпна в WeChat. Съгласно новите правила двете приложения трябва да сменят своите собственици в следващите няколко седмици. 

Крайният срок даден от Доналд Тръмп за подобни сделки е 15 септември. Ако на тази дата WeChat и TikTok продължават да бъдат притежание на ByteDance и Tencent няма да могат да оперират в страната. Изискването е новият купувач задължително да бъде американска компания, което вероятно ще затрудни реализацията на подобни сделки. 

Остава да видим дали TikTok ще стане част от Microsoft, за да продължи да е достъпно в САЩ.

 

Още от Digital: Microsoft може да спечели $200 млрд. от сделката с TikTok след 3 години