Влошените дипломатически и икономически отношения между САЩ и Китай продължават да намират силно проявление в технологичния сектор. На този етап най-силно засегнатата компания е Huawei, но милиони потребители са лишени от достъп до по-добри продукти и новации заради търговските санкции. 

Американското правителство смята, че Китай използват различни технологии, с които шпионират гражданите. По този начин оборудването и хардуера на брандове като ZTE и Huawei се превръща в сериозен инструмент за споделяне на поверителна информация с управляващите в Китай. 

Следващата стъпка от конфликта между двете страни ще обхване и популярни приложения, сред които и TikTok. Лично държавният секретар на САЩ, Майк Помпео сподели, че се обмисля възможността да се блокира достъпа на американските граждани до тази платформа. 

Подозренията срещу TikTok са идентични и са свързани със споделянето на лична информация с китайското правителство, което според САЩ представлява реална заплаха за националната им сигурност. Все още не е въведена подобна забрана, но това може да се случи скоро.

 

 

Отношенията между разработчиците на приложението от компанията ByteDance и китайското правителство вече накараха Индия да предприеме подобни действия. Многолюдната държава въведе забрана за използването на 59 приложения, сред които TikTоk.

Причината е, че китайския софтуер не гарантира по най-добър начин сигурността на личните ни данни. Държавният секретар на САЩ също изрази подобни съмнения и твърди, че разработчиците на TikTok не са се погрижили достатъчно, за да убедят властите, че е достатъчно сигурно приложениe.

Въпреки това официалният говорител на TikTok отхвърли подобни твърдения, обръщайки внимание на факта, че шефа на компанията е американец и по никакъв начин не нарушават законите в страната.

Разработчиците на TikTok твърдят, че софтуера им е безопасен и досега не са споделяли данни с китайското правителство, но също така биха отказали да го направят, ако бъдат помолени.

При всички положения блокирането на TikTok на атрактивния американски пазар ще се отрази доста сериозно на популярността на заглавието, което вече не е достъпно и в Индия.

 

Oще от Digital: Как TikTok избира какво съдържание да ни препоръчва