Samsung и LG са най-големите корейски производители, които от години доминират световния пазар на телевизори. Инвестициите на компаниите в иновативни технологии, които подобряват качеството и промeнят дизайна на устройствата са водещото им предимство. Aтрактивни концепции като Samsung Sero и LG Signature Series OLED TV R са добро доказателство за казаното дотук.

По всичко личи, че в дългосрочен план двете компании ще продължат да превъзхождат своите конкуренти. Разпространението на пандемията ни кара да прекарваме повече време вкъщи и да избягваме физическите си контакти. Това допринесе за увеличение в продажбите на някои видове устройства и също така доведе до бум в популярността на приложенията за видеоконференция.

Все повече хора прекарват свободното си време в стриймване на съдържание и гледане на филми на големите екрани на телевизорите. Според актуалният доклад на анализатори от Strategy Analytics през последното тримесечие Samsung са реализирали продажбата на 11.8 млн. устройства, което е най-доброто постижение в този сегмент досега. 

 

 

Още по-интересното е, че вече има повече от 155 млн. телевизора, които работят с Tizen OS. Това представлява увеличение от 23% спрямо резултатите отчетени преди година. Доброто представяне на Samsung през третото тримесечие е причината 12.5% от всички свързани към интернет телевизори да работят с Tizen OS.

Oперационната система е базирана на Linux и се използва от Samsung в умните телевизори, смарт мониторите и часовниците на корейския производител. Рекордните стойности показват, че Tizen OS се превръща в най-голяма телeвизионна платформа за стрийминг в индустрията, съобщава SamMobile.

Другите водещи екосистеми в този сегмент са LG WebOS, Sony PlayStation, Roku TV OS и Android TV. От Strategy Analytics също така отчитат продажбите на 81.3 млн. продадени телевизора през третото тримесечие. Това е ръст от 19%, спрямо същия период преди година. В тази категория попадат телевизори, геймърски конзоли и мултимедийни стрийминг плейъри.

Samsung TV+ е абонаментна услуга, която вече е налична в някои страни и има ключова роля за успеха на компанията.

 

Още от Digital: Как ще изглеждат бъдещите телевизори