Samsung е една от най-влиятелните технологични компании, която има силно присъствие във всеки един пазарен сегмент. Корейският производител произвежда разнообразие от продукти и хардуерни решения, сред които памет модули, процесори, дисплеи и др. Много от най-големите конкуренти на компанията, сред които Apple доставят компоненти от Samsung и това е допълнителен източник на приходи за корейския гигант. Само преди няколко седмици видяхме премиерата на флагманите от серията Samsung Galaxy S20, които се очертават като едни от най-търсените смартфони в мобилната индустрия през 2020г.

 

Устройствата вече се продават въпреки разпространението на коронавируса и ще имат ключово значение в опита на Samsung да запазят лидерската си позиция при смартфоните. Компанията сега разкри публично какви са очакванията им за финансовото представяне на компанията през първото тримесечие на годината. Оказва се, че Samsung ще реализират по-висока печалба, спрямо същия период преди година. Въпреки това продажбите няма да достигнат стойностите, които пазарните наблюдатели от The Wall Street Journal очакваха, съобщaва CNet. Конкретните цифри разкриват, че Samsung очакват приходи от $44.9 млрд.

 

 

Оперативната печалба за първото тримесечие на годината ще бъде около $5.2 млрд. Припомняме ви, че през същия период миналата година Samsung отчетоха приходи от $42.8 млрд. и оперативна печалба от $5.1 млрд. Все пак някои анализатори дори видяха възможност за още по-солидно представяне, като Thomson Reuters прогнозират приходите за януари-март да надхвърлят $50 млрд. Пълният финансов доклад за изминалото тримесечие ще бъде публикуван официално от компанията в края на април, когато ще разберем повече за бизнеса им и реалните приходи от началото на годината насам.

 

Разпространението на коронавируса ще окаже по-сериозно внимание върху позициите на Samsung в пазара на смартфони. Въпреки това високите продажби на памет модули се очакват да компенсират разликата. Според данни на Strategy Analytics през февруари от Samsung са регистрирали най-големия спад в продажбите си на месечна база, който достига до 38%, когато компанията е продала 61.8 млн. Подобни процеси засягат цялата индустрия и се отразяват и на другите производители. Гъвкавият бизнес модел на Samsung изглежда ще им позволи да преодолеят кризата.

 

Oще от Digital: Кой е новият шеф на бизнеса със смартфони на Samsung