Samsung и Huawei са едни от най-големите конкуренти в пазара на смартфони, но въпреки това продължават да са бизнес партньори. Това важи в особена степен за сегмента на полупроводници, който е ключов за позициите на Samsung. Другите важни сфери за компанията са дисплеите, смартфоните, 5G оборудването и памет модулите. Най-големите клиенти на Samsung през настоящото тримесечие са Apple, Best Buy, Deutsche Telekom, Verizon и Huawei, съобщава GizmoChina. Анализаторите, обаче очакват ситуацията да започне да се променя.

 

Причината е старта на нова инициатива на китайското правителство с името China Manufacturing 2025, която може да принуди Samsung да загубят Huawei като един от големите си клиенти. Основната цел на този проект е да се стимулират локалните производители да намалят своята зависимост от външни компании. На практика това означава, че Huawei могат да редуцират значително поръчките на хардуер за Samsung, което би допринесло за загубата на сериозен източник на приходи за корейския производител.



 

Традиционно Huawei разчитат на Samsung за доставка на DRAM и NAND флаш модули, които използват в смартфоните си. Ако компанията започне да произвежда или купува тези компоненти от местни брандове това ще се превърне в голяма заплаха за Samsung. Това вероятно ще накара корейския гигант да търси алтернативни решения, за да продължи да генерира приходи и да бъде конкурентен в индустрията. Все пак остава вероятността двете компании да продължат партньорството си в следващите няколко години.

 

Още от Digital: Samsung патентоваха търговската марка SAMOLED за дисплея на Galaxy S11