Последните седмици от календарната година традиционно са свързани с най-голяма активност на потребителите. Причината са комплексни и са свързани с много промоции в търговските вериги, новите премиери на производителитена смартфони и др. Разбира се най-голямо влияние върху повишената покупателна стойност оказват коледните празници.

Докато очакваме с нетърпение последните дни на годината разбираме и как се е променил баланса на силите през третото тримесечие. Последният доклад на Gartner разкрива, че през този период а продаде 366.6 млн. смартфона в световен мащаб. Тази цифра представлява 5.7% спад, спрямо същия период преди година.

Въпреки това Gartner определят резултатите като положителни с оглед разпространението на коронавируса. Единствените две компании, които могат да се похвалят, че увеличават своя пазарен дял през този период са Samsung и Xiaomi. Конкретният ръст е 2.2% и 34.9%.

Apple са реализирали с 0.6% по-малко продажби, спрямо предходната година. Намалението от 34.9% на продажбите спрямо същия период през 2019г. oтчитат Huawei, което не е изненадващо заради търговските санкции на САЩ.

 

 

Най-големият производител в индустрията е Samsung, които са реализирали продажбите на 80.8 млн. устройства от серията Galaxy. По този начин компанията вече има 22% пазарен дял и увеличава преднината пред своите конкуренти. Въпреки проблемите Huawei запазват втората позиция, тъй като са доставили 51.8 млн. смартфона в периода между юли-септември.

Xiaomi са на третата позиция с 12.1% дял, благодарение на 44.4 млн. продадени смартфона за периода. Впечатляващият ръст от 34.9% е достатъчен да изпреварят Apple и да са най-бързо развиващия се производител в индустрията. Създателите на iPhone отчитат 40.5 млн. продажби за периода, като надеждите са премиерата на iPhone 12 да засили позициите им в края на 2020г.

Оppo е компанията, която допълва челните пет с продажбата на 29.8 млн. устройства през третото тримесечие. Припомняме ви, че през предходните две тримесечия отчитахме спад в доставките от над 20%. Сегашното намаление от 5.7% очертава добри трендове, които ще продължат и през октомври-декември.

 

Още от Digital: Ще преживее ли бизнесът със смартфони още една рецесия