Електрическите автомобили продължават да бъдат водеща тема в индустрията. Най-големите производители вече изместиха фокуса си изцяло към EV моделите. Именно заради това до няколко години бензиновите и дизеловите модели постепенно ще започнат да изчезват от пазара. 

Все по-големият интерес към EV автомобилите също така предоставя възможност и на водещите технологични брандове да се включват в популяризирането на тази иновация. Samsung също не правят изключение от казаното дотук, тъй като корейския производител планира да стартира стратегическо партньорство с Hyundai. 

Основната цел на проекта им е двете компании да комбинират усилията си в разработването на електрически автомобили от ново поколение. Първата стъпка ще бъде производството на специална серия от батерии във фабриките на Samsung, които ще се използват от ЕV автомобилите на Hyundai.

Двете компании запазват правото си на по-късен етап да разширят обхвата на партньорството си и сред други компоненти и хардуерни елементи на ЕV автомобилите. Конкретен интерес за Hyundai представляват "All-Solid-State" батериите на Samsung.

 

 

Водещите им предимства са свързани с по-високата енергийна плътност, по-високия капацитет, като не на последно място осигуряват и по-висока степен на сигурност.  Всичко това превръща новите батерии на Samsung в подходяща алтернатива на литиево-йонните батерии използвани масово в индустрията.

Настоящите прототипи на компанията биха позволили на електрически автомобил да измине около 800 километра с едно зареждане. Това е добро постижение, но инженерите на Samsung са убедени, че могат допълнително да увеличат тази стойност, съобщава GizmoChina.

Важно е да отбележим също, че в момента Hyundai доставят батерии за своите автомобили от два основни доставчика: LG Chem и SK Innovation. Партньорството със Samsung ще им предостави още повече свобода и гъвкавост при покупката на батерии за EV автомобили. 

Новите модели на Samsung имат над 1000 цикъла на зареждане, което също е добра характеристика. В заключение ще допълним, че Hyundai искат да представят 44 електрически предложения до 2025г. Сътрудничеството със Samsung не само ще ускори разработването им, но ще ги направи по-добри за потребителите.

 

Още от Digital: Защо магнитите са толкова важни за електрическите автомобили