Умните часовници са аксесоар, който представлява перфектно допълнение към смартфоните. Независимо дали тренирате активно има редица ползи от носенето на подобно устройство. Съвременните модели имат елегантни дизайни, които им придават дори модно значение и повече функционалности, отколкото вероятно се нуждаете.

В контекста на пандемията видяхме доста софтуерни актуализации, подобряващи значително възможностите за измерване на химическите показатели на тялото в смарт часовниците. Това не важи единствено за крачките и калориите при тичане, но също за качеството на съня, следене в реално време на сърдечния ритъм и сатурацията на кръвта. Неслучайно повечето водещите технологични компании предлагат собствени часовници със смарт функции.

Последният доклад на анализатори от Counterpoint Research разкрива и какъв е баланса на силите в този пазарен сегмент. Данните обхващат измината година и показват, че са реализирани продажбите на 9.1 млн. умни часовника на световния пазар през 2020г., съобщава SamMobile.

Apple Watch отново запазва лидерската си позиция, благодарение на успеха на Apple Watch SE и Apple Watch Series 6.

 

 

Компанията е реализирала 33.9 млн. от доставките, което е повече от една трета от всички продажби през 2020г. По този начин Apple отново са световен лидер, изпреварвайки с разлика своите конкуренти. Втората позиция е за Huawei, които регистрират 11.1 млн. доставки, което им позволява да увеличат позициите си с 26% на годишна база.

Следващият най-голям производител на умни часовници е Samsung. Корейската компания отчита сериозна активност през втората половина на 2020г. Пазарният им дял се увеличава от 7% до повече от 10% през последните шест месеца на календарната година. Общият ръст в продажбите на за календарната година достига до 1.5%.

Анализаторите смятат, че Samsung могат да преминат от Tizen OS към Wear OS на Google през следващите месеци, за да генерират повече приходи.

 

Още от Digital: Бъдещите смарт часовници ще се захранват от движението на потребителите