Все повече смартфони с Android предлагат OLED дисплеи и това е един от основните трендове в индустрията през настоящата година. Производителите проявяват голям интерес към технологията и повече от половината модели в премиум сегмента имат екрани, които я използват. Последните данни на IHS Markrit разкриват интересни детайли за развитието на пазара на смартфони през третото тримесечие на 2018г. Oказва се, че 61.1% от смартфоните продадени през този период имат OLED дисплеи.

 

 

Анализаторите също така изчислиха, че разпространението на панели с технологията се е увеличило с приблизително 35% през последната година. Приходите от продажбата на смартфони с OLED екрани достигат до $6.6 млрд. за периода между юли и септември, съобщава KoreaHeald Най-големият печеливш от ситуацията е Samsung, които са доставили 93.3% от OLED дисплеите за смартфони, а като добавим и LCD панелите са спечелили от продажбите на дисплеи $8.5 млрд. за изминалото тримесечие. 

 

 

Докладът  показва нагледно колко печеливш е бизнеса с дисплеи на Samsung. Компанията е генерирала 57.8% от приходите в LCD сегмента, 93.3% от продажбата на OLED смартфони и 94.2% от устройствата с извити OLED дисплеи. Така корейският производител прибира за себе си 79% от общата печалба за тримесечието, което е най-доброто доказателство колко силни са позициите им в този пазарен сегмент. Ситуацията ще се запази сходна и през следващите тримесечия.

 

Oще от Digital: Каква е разликата между OLED дисплеите на смартфоните и телевизорите