Salesforce е технологичен гигант с впечатляващо присъствие в сферата на облачния компютинг. Компанията разполага със сериозни финансови ресурси, които използва, за да разшири влиянието си в нови пазарни ниши. Само преди дни ви съобщихме, че Salesforce искат да купят приложението Slack.

Преговорите между двете страни са доста интензивни през последните дни, но в крайна сметка се е стигнало до финализиране на сделката. Съгласно финансовите параметри Salesforce ще платят сума в размер на $27.7 млрд., за да придобият контрол над популярното приложение.

Това означава, че купуването на Slack е най-голямата инвестиционна сделка на Salesforce oт две десетилетия насам. Акционерите на Slack ще получат $26.79 в кеш и 0.0776 акции в Salesforce за всяка акция в приложението, която притежавате.

Главният изпълнителен директор на Salesforce изрази увереност, че заедно двете компании ще положат основите на нова ера в разработката на корпоративен софтуер. Стратегическите предимства от сделката ще обхванат бизнеса и на двете страни, съобщавa MakeUseOf.

 

 

Финансовите параметри на придобиването надхвърлят $26.6 млрд., които Microsoft  плати, за да купи LinkedIn. Стратегически инвестиции от този тип ще имат важно значение за бизнеса на Salesforce и дългосрочните им амбиции да доминират сегмента на облачните услуги.

В момента компанията е световен лидер в предоставянето на "Customer Relationship Management (CRM) инструменти. Досега, обаче в портфолиото им отсъстваше атрактивно чат приложение за връзка в реално време с клиентите. След финализирането на сделката това повече няма да бъде проблем.

Все още няма данни за предвидената интеграция между Salesforce и Slack. Популярният софтуер се използва от около 12 млн. души. Разпространението на коронавируса, обаче се отрази негативно на Slack и принуди компанията да обмисля различни бизнес възможности.

От излизането на борсата преди година досега Slack загубиха 40% от своята пазарна капитализация. Загубите за първите две тримесечия са $147.6 млн., което закономерно предизвика интереса на Salesforce и ускори сделката.

 

Още от Digtial: Най-добрите приложения за последните 10 години