Един от най-големите проблеми на електромобилите е цената им – все още убийствено висока, за да могат тез иджаджи да станат масови. За щастие обаче Renault преди известно време създадоха решението на този проблем. Това е Twizy, двуместен електромобил който струва колкото малка кола с двигател с вътрешно горене. Дали е възможно това, какви плюсове и минуси има футористичното автомобилче, екипът на Digital.bg ще сподели с вас в следващите няколко минути.
Погледнат на пътя Twizy определено хваща окото. Той има страхотен дизайн – извити обтекаеми форми, нестандартни дизайнерски решения и иновации. Благодарение на 13-цоловите си агресивни алуминиеви джанти и гуми стърчащи извън купето мъника изглежда като истински звяр.
Габаритите на Renault Twizy са съвсем компактни. То е идеалната малка и маневрена градска кола. Дълга е само 2 метра 39см, а ширината заедно с огледалата е 1. 40. Височината е съвсем малко повече – 1.45. За сравнение, последният Smart – Fortwo е дълъг 2.70, широк 1.60 и висок 1.54. Twizy прави завой с диаметър 3.4 метра. А полезният му товар е максимум 115кг….тоест АЗ J При паркиране в тесни пространства имате възможност да излезнете както от лявата, така и от дясната страна. Вратите също така се отварят нагоре, като по този начин ни откриват още пространство. При паркиране също така не е нужно то да бъде успоредно. Без проблем можете да вкарате Twizy напряко, без той да пречи на околните.
Отваряме вратата и пред нас се разкриват две седалки – основна и задна, за по-малогабаритни пасажери. Ще направим един експеримент. Аз съм висок 198см…нека тествам да се кача отзад. Определено не ми е много комфортно. Но ако сте с ръст около 170см, местото би ви било предостатъчно. Да седнем отпред – момент, каква е тази дупка на седалката. Дали е производствен дефект? Не в случая това е отвор от който ще се оттича водата при дъжд. Да правилно ме чухте – Дъжд. Един от големите минуси на електромобилчето е, че то няма странични прозорци. Всъщност има прозрачна част, но тя е в краката ни. Така, че завали ли, молете се да не духа странично на пориви. Все пак не се притеснявайте за тапицерията си – всички материали са подбрани така, че дори са се намокрят, няма да се увредят.
Е вече сме в кокпита, буквално усещането е за всичко друго – картинг, блъскаща се количка, бобслей, телефонна кабина, Формула 1, но не автомобил. Седалката е максимално ергономична, удобна и със спортна форма. Дори имаме 4-точкови колани. Волана също е удобен и има въздушна възглавница, а дигиталният километраж е буквално пред очите ни. Серво, подобно на Smart и тук няма, но при толкова лека предница, такова не е и нужно. Видимостта напред е добре, но заради предните колонките при завиване имаме известно ограничаване. Като се и очаква при Twizy нямаме съединител педалите са два – подаване на напрежение и спирачка. В ляво има блок за Drive и Neutral. Усещането е много близко до това в картинг. Реално и ускорението е съпоставими. Но за него при тестовете ни след малко.
При каране назад можете да разчитате единствено на страничните си огледала, заден прозорец няма – там се намира стопа. Тук също ще отбележим един минус при тестваният от нас електромобил – макар да е наложителен при това положение, парктроник тук липсва. Разбира се проблема е частен с тази кола, защото Renault предлагат опция за подобен сензор. Също допълнителни аксесоари са множетсво багажници, предпазен сак или наметало, детска седалка и калобрани.
Discussion about this post