Рекламни агенции, издатели и автори на съдържание заведоха официален съдебен иск срещу Apple пред френския регулатор с твърдения, че компанията нарушава правилата на естествена конкуренция. Конкретният обект на спора са предвидени промени в софтуера на iPhone, което ще въведе изискване приложенията да добавят разрешение за блокиране на събирането на рекламни идентификатори.

Това е уникален код, който се използва за таргетиране на реклами и предоставя аналитични данни за представянето на съответната реклама. Делото срещу Apple ще се разглежда от представители на Competition Authority органа във Франция и се противопоставя активно на подготвяните промени.

Рекламните организации твърдят, че въвеждането на функцията ще накара много повече хора да се съгласят да блокират таргегирането на рекламите в акаунтите им. По този начин ще се затрудни тяхната дейност и респективно ще се ограничат възможностите за генериране на печалба от продажбата на реклама.

На практика издателите и рекламните им партньори твърдят, че промените ще затруднят таргетирането на профили и респективно ще намали приходите им за сметка на Apple.

 

 

Необичайният елемент в този иск е свързан с факта, че рекламните компании не са доволни от начина, по който Apple опитва да предостави свобода на своите потребители. Големи имена в индустрията като Facebook също се противопоставят на интеграцията на подобни инструменти във водещи приложения.

Основният аргумент на обвинението е, че новото правило за спиране на таргетираните реклами ще важи единствено за външни разработчици. Това означава, че Apple ще продължат да показват собствени реклами на собствениците на iPhone, с което ще генерират приходи за сметка на своите конкуренти.

Според изчисленията подобни действия ще увеличат приходите на компанията с $3-$4 млрд. до края на 2020г. Това са съобщения разпространявани в App Store и Аpple News. Ако промените влязат в сила ще бъде невъзможно на външните компании да насочват своите реклами както досега, което ще ги направи по-малко ефективни и намалява тяхната стойност.

Търговската група завела дело иска да бъде блокирано въвеждането на новата функция в iOS 14.

 

Още от Digital: 10 полезни съвета за подобряване на сигурността в iPhone