Креативността на големите компании да измислят нови рекламни формати не спира да ни изненадва. Колкото повече сърфираме в интернет, толкова по-изложение сме на досадните съобщения. Двойните реклами в YouTube са подходящ пример, но Google и Facebook използват много по-усъвършенствани методи за таргетиране на потребителите на смартфони.

Израелска компания с името Bsightful сега попада в полезрението на експертите с уникален метод за разпространение на мобилни реклами. Софтуерните инженери на този стартъп разработват алгоритъм, който използва безплатната информация на разработчиците. По този начин Bsightful успява да локализира местоположението на потребителите с точност до един метър.

Това определено е доста агресивен метод за следене на собствениците на смартфони, който повдига сериозни въпроси свързани със сигурността на личните данни. Самият факт, че е възможно да се проследят потребителите по този начин с минимум налична информация е доста тревожен.

Добре е да знаете, че Bsightful продават базата си данни на всеки желаещ, което вероятно ще провокира интереса на рекламодателите.

 

 

Системите на Bsightful представляват "Demand Side Platforms (DSP)" платформи, които позволяват на рекламодателите да избират аудиторията на своите реклами. Използването на данните за локацията на устройствата е важно, тъй като показва потенциалните локални бизнеси, които даден потребител може да посети.

Големият проблем на този метод е свободния достъп до данните и факта, че са събрани без знанието на собствениците на потребителите по начин, който би трябвало да не е легитимен.

За да се предпазите от подобни тракери за реклами можете да проверите какви разрешения за достъп до данните сте предоставили на любимите си приложения.

 

Още от Digital: Най-добрите GPS приложения, с които можете да проследявате местоположението на Android смартфон