Taблетите бяха определяни от мнозина като достойна алтернатива и заместител на смартфоните в световен мащаб. В крайна сметка се оказва, че потребителите не проявяват сериозен интерес към тези устройства. През последните години се забавлява последователен спад в продажбите на таблети, като тези процеси ще достигнат рекордни нива през 2019г. Специалисти на DIgitimes Research прогнозират стагнацията в пазара на таблети да продължи с пълна сила в следващите пет години.

 

Конкретните цифри показват, че продажбите няма да преминат границата от 130 млн. през 2020г. След това се очаква доставките да отичтат спад от средно 2-3% на година и ще са по-малко от 120 млн. в края на 2024г. Най-голям интерес ще предизвикват устройствата с по-големи дисплеи, като тези с диагонал от минимум 10 инча ще генерират повечето продажби на пазара през 2020г. Втората най-успешна категория ще бъдат таблетите в бюджетния сегмент, като например моделите на Amazon.

 

 

Търсенето към устройства с по-големи дисплеи ще продължи да бъде основния източник на растеж в дългосрочен план. Имаме всички основания да смятаме, че Apple ще останат глобален лидер при таблетите до края на 2020г. Все пак анализаторите очакват солиден ръст в продажбите на различните устройства с Windows.  Aко прогнозите им се окажат достоверни е вероятно пазарния им дял да надхвърли 5%, като най-активни в този сегмент ще продължат да бъдат Lenovo.

 

Още от Digital: Популярността на смартфоните продължава да влияе на продажбите на компютри и таблети