Теsla се утвърдиха като лидер в производството на електромобили и са първата компания, която инвестира толкова сериозно в технологията. Собствениците на моделите също така могат да се възползват от мащабна мрежа от зарядни станции, с които да ги захранват докато пътуват.

Всяка година се добавят нови локации на V3 Supercharger станциите на европейския континент. Тези опити на компанията да предложи повече услуги на своите клиенти, обаче сега стана причина за неочакван проблем. Мрежата от зарядни станции са разработени като ексклузивно предложение за собствениците на автомобилите на Tesla. 

Въпреки това физическия конектор за зареждане, който се използва в Европа е съвместим и с портовете на други електромобили. Специалният софтуер на Tesla е програмиран да разбира при свързване на модели на други производители и да не позволява зареждането на двигателя. По този начин се извършва и таксуването на горивото от кредитната карта на притежателя.

 

 

Софтуерен бъг в системите на Tesla премахва това ограничение и позволява на електрическите автомобили, които не са произведени от Tesla да се зареждат на V3 Supercharger станциите. Невъзможността да се идентифицира легитимен собственик на автомобила също така означава, че зареждането на гориво не се таксува, съобщава Mashable. 

Този проблем е открит от германска компания, която предлага електромобили под наем. Тестовете им показват, че V3 Supercharger успешно зареждат поне осем алтернативни модела и това са : 

 

VW e-Golf

VW ID.3

BMW i3

Opel Ampera-e (Chevy Bolt EV)

Hyundai Kona Electric

Hyundai IONIQ Electric

Renault Zoe

Porsche Taycan 

 

На този етап Tesla не са коментирали ситуацията и все още не са предоставили софтуерен ъпдейт, който отстранява проблема. Докато това се случи собствениците на електрически автомобили могат да се възползват като използват V3 Supercharger станциите за безплатно зареждане, докато пътуват в Европа.

От месеци се спекулира с идеята Tesla да постигнат споразумение с другите производители и да позволят зареждането на моделите им в станциите на компанията и изглежда сега е подходящ момент за подобни разговори.

 

Още от Digital: Tesla e вторият най-голям производител на автомобили по пазарна капитализация