Вход

Ако нямате регистрация може да се регистрирате от тук

Регистрация

Въведи кода

Проблем с YouTube, Gmail и Google Docs предизвика хаос с достъпа до интернет по цял свят

Публикувано на 14.12.2020 14:16  / oт
Милен Тончев
1688
Проблем с YouTube, Gmail и Google Docs предизвика хаос с достъпа до интернет по цял свят

Срив в част от услугите на компанията недостъпни този следобед. Все още не е ясно кое е предизвикало проблема, но сигнали за него са подадени от потребители от цял свят, включително от България.

 


Сривът е регистриран около 13:30ч. на 14 декември, като потребителите все още не могат  да използват услугите, включително имейл клиента Gmail, видео сайтът YouTube и Google Docs.

 

 

На този етап нямаме представа дали става въпрос за хакерска атака или просто за някаква техническа неизправност. В момента все още има затруднения в изброениете услуги на Google.

 

Свързани новини
Google Chrome
Google вече ще ъпдейтват браузъра Chrome на всеки четири седмици
Google Chrome е най-популярния браузър, който от дълго време доминира този пазарен сегмент. От началото годината досега видяхме премиерата на една голяма версия, а именно Chrome 88. Този ъпдейт е наличен от средата на януари, като вече е стартирала работата върху Chrome 89, който ще е достъпен за потребителите до няколко седмици. Компанията иска да промени стратегията си като ускори процеса на актуализации на Google Chrome. Aктуалният график предвижда разпространението на ъпдейти приблизително на всеки шест месеци, независимо дали става въпрос за пачове за сигурност, стабилност или скорост. От Google обмислят да съкратят този период с още две седмици. По този начин ще се фокусират върху ъпдейтване на уеб браузъра през четири седмици. Данните бяха потвърдени в официалния блог на Google. Ползата за потребителите е, че още по-бързо ще получават допълнителни функционалности и респективно ъпдейти за сигурност. Един от най-големите конкуренти на Chrome също вече възприе цикъл на актуализации за период от четири седмици и това е Mozilla Firefox.     Добре е да знаете, че промените нямат да бъдат въведени веднага. Плановете на Google предвиждат ускорения график на ъпдейти да стартира през есента на 2021г. Първата версия, която ще стане част от новата стратегия е Google Chrome 94. който по план трябва да дебютира на 21 септември. След това всяка нова версия ще е налична през четири седмици. Предходната версия Chrome 84, която ще видим в средата на август ще сложи край на сегашния период от шест седмици за актуализиране на браузъра. Администраторите и представителите на бизнеса, които се нуждаят от повече време да оптимизират своята инфраструктура за актуализациите ще имат достъп до нова Extended Stable опция. Ъпдейтите за сигурност ще се разпространяват на всеки две седмици, но няма да предлагат нови функционалности. Всяка задължителнa актуализация в Extended Stable програмата ще е налична през осем седмици. Google обещават допълнително опции за стабилност на браузъра за Chrome OS през годината.   Още от Digital: Как да използваме новите QR кодове в Google Chrome
Google
Google ще спрат да използват историята на браузване за таргетиране на реклами
Google често са обвинявани, че съхраняват твърде много лични данни на своите потребители. Екосистемата на компанията е насочена именно към концепцията да бъде максимално активно в услугите, които ни предлага. Трудно можем да си представим деня без достъп до Google Maps, Gmail, YouTube, Chrome, Google Photos и др. Всички софтуерни решения на Google са обединени в мащабна мрежа, която събира лична информация за всеки отделен профил. По този начин нещата, които търсим в Google Search, локациите в Google Maps, видео клиповете в YouTube се превръщат в източник на реклами. Това е основният начин, по който Google генерира приходи. Неслучайно повечето им приложения и услуги са безплатни за използване от всички, тъй като ги монетизират от огромното количество лична информация, която имат за всеки акаунт в интернет. Ключовият елемент от стратегията на Google е да поддържат мрежа от рекламодатели, които получават достъп до информацията на потребители съгласно индивидуални споразумения с компанията.     Все пак Google са отворен към промени, които да направят бизнеса модела им още по-успешен. Шефът на Director of Product Management, Ads Privacy и Trust at Google, Дейвид Темкин потвърди за интересна промяна, която ни очаква. Според него се експериментира с алтернативни методи, които не разчитат на историята на сърфиране за таргетиране на реклами. Google искат да предложат по-гъвкав механизъм, с който да не следят всяка личност какво прави в интернет. Вече се работи над нов API интерфейси, който обещава да предложи нещо различни на потребителите, съобщава AndroidAuthority. Основният акцент е профилите да бъдат разделени на отделни категории и да бъдат следени макропроцесите. Личната информация за всеки потребител ще бъде "скрита" в обща база, съдържаща данни на други хора споделящи сходни интереси и активности онлайн. В следващите месеци ще бъдат проведени много тестове с актуализираните API и рекламодатели. Очаква се през април потребителите да имат достъп до повече настройки за поверителност в браузъра Chrome.   Още от Digital: Как да изтрием личните данни, които Google знае за нас
Google
Google започнаха да ъпдейтват приложенията си за iOS
Google прекратиха актуализациите на своите приложения за iOS още преди края на 2020г. Причината за необичайното поведениe на компанията са нови изисквания в App Store, които бяха въведени през декември. Компанията подканва разработчиците да започнат да информират за данните, които приложенията събират за активността на своите потребители. Собствениците на iPhone могат не само да видят всички активни разрешение, но също така да спрат споделянето на информация с определени програми. Новите тагове са добро решение за крайните потребители, но предизвикаха негативни коментари на много големи компании, сред които Facebook и Google. Това не е изненадващо, тъй като и двата технологични гиганти разчитат на таргетирането на реклами като основен източник на приходи. Ситуацията дори ескалира, тъй като Google продължават да не ъпдейтват приложенията си за iPhone от началото на годината досега.     През последните седмици Google дадоха индикация, че ще се съобразят с т.нар. "Privacy Labels" и скоро ще предоставят ъпдейти на своите приложения за iOS. Редовните актуализации освен нови функционалности предлагат и последните протоколи за сигурност. Дългоочакваните актуализации на Google вече започнаха да се разпространяват в App Store. Описанията в онлайн магазина показват, че някои от най-популярните заглавия на компанията са били ъпдейтнати през последните дни. Сред тях са Google Slides, Docs, Sheets и Calendar. Други приложения като YouTube, YouTube TV, YouTube Music, Google Tasks и Google Podcasts също вече бяха актуализирани в App Store. В кратки срокове цялото портфолио от приложения на Google за iOS ще получат ъпдейти.   Oще от Digital: Google ще използват нова технология за показване на рекламите в iOS 14
технологични продукта
Технологичните новини, които ни направиха впечатление на 4 март (Видео)
Началото на календарната година традиционно е труден период за технологичната индустрия. Потребителите не са особено активни, което се отразява на продажните на големите производители на смартфони. Не бива да забравяме и влиянието, което оказва на тези процеси празничния сезон през декември, когато много хора извършват покупка на нов хардуер.   1. Продажбите на смартфони ще отчетат 50% ръст през първото тримесечие на 2021г. Разпространението на коронавируса предизвика неочаквани проблеми във веригата за доставки и на свой ред промени стратегията на повечето...
полезно
8 полезни трика в Google Maps за Android, които може и да не знаете
Нашите смартфони са чудесна алтернатива на скъпо струващите навигационни устройства благодарение на Google Maps. Приложението Google Maps за Android е невероятно полезно, но много често не се ползваме от пълния му потенциал, смятат от Make Use Of. Има някои трикове, които не се виждат на пръв поглед, но които могат да променят начина, по който се придвижвате. 1. Променете изгледа Можете да промените ориентацията на картата, като докоснете компаса. Докоснете го веднъж, за да я ориентирате на север, докоснете го отново, за да ориентирате картата на базата на това, накъде сте се...
DMCA.com Protection Status