В положение като сегашното, в което заради COVID-19 милиони хора по целия свят стоят по домовете, водейки социалната и работната си комуникация онлайн, приложенията които се грижат това да се случва качествено, постоянно се борят, за да спечелят потребителите на конкурентите си.
Поредното доказателство за това идва като новина от Ройтерс в преди броени минути. Google обявиха, че конферентните видео разговори в платформата им Google Meet ще бъдат напълно безплатни. По този начин основно насоченото към бизнес потребителите приложение се превръща в пряк конкурент на Zoom, което е предназначено към масовият потребител.

 

 

Ето това е добра новина, когато в условия на пазарна конкуренция, печеливш излиза потребителят, който ще получи толкова полезна и добре работеща услуга безплатно. Всъщност безплатните функции за подобен тип приложения не са новост за Google. 
Преди почти дванадесет години, компанията предостави Hangouts услугата си за безплатни видеоконференции. Google имат също така своя Duo, който пък представлява приложение за видео разговори, което работи добре, но ви ограничава, защото може да се използва единствено на смартфони и таблети.
По повод добрата новина, в интервю, директорът за управление на продукти в Google Смита Хашим (Smita Hashim) заявява, че компанията препоръчва на потребителите да използват Meet Hangouts.
"Тъй като COVID-19 повлия по един или друг начин на живота на всеки човек, ние решихме, че има причина да направим нещо добро, което е изградено за бизнеса, но може да бъде приложено и при масовите потребители“

 

 

По думите на американката, това е много сигурен, надежден и модерен продукт, който препоръчва на всички. Независимо, че всички обаждания преминават през сървърите на Google, което допринася за своевременното отстраняване на потенциални проблеми и хакерски фишинг атаки, обажданията на потребителите няма да се съхраняват от компанията. Което е едно от най-големите опасения по отношение на информацията, която споделяме онлайн.
Отделът за облачни услуги на Google, който стои зад създаването на Meet приложението, не използва клиентските данни за реклама, като това ще е в сила и за безплатната функционалност, която разкриват Google днес.  
Google вече активира възможност за безплатна регистрация на потребители достъп до Meet, след която ще получат информация, кога услигата ще бъде налична за тях. Регистрацията може да бъде намерена на landing.google.com/googlemeet

Още от Digital.bg: Как да използваме смартфон с Android като WiFi рутер