В последните години интернет връзката придоби измерения, които едва ли някой в началото на XXI век е предполагал дори в най-смелите си фантазии, че човечеството ще постигне. С появата на 4G, а сега и на 5G мобилната интернет връзка стана също толкова надеждна, колкото и жичната. 
Това от своя страна отвори редица врати и Интернет получи различни функционалности. Например онлайн стрийминга на различно съдържания. Този тип социална медия е много популярна към днешна дата и са предпочита от различни компании за най-разнообразни цели.

 



Едни от тези цели са забавленията. При тях най-големите играчи на пазара са Twitch и YouTube, които почти нямат сериозна конкуренция, когато става дума за стриймване на игри. Не случайно използваме думата "почти", защото сега се появява сериозна заявка нещата да се променят. 
И тя идва от още един голям играч, в лицето на Facebook, които искат да предложат на потребителите си ново специализирано приложение за мобилен гейминг. Първоначално приложението ще е налично за Android устройства, като се очаква в съвсем близко бъдеще на Facebook гейминг стрийма да се наслаждават и ползвателите на iOS устройства. Това ще се случи, след като Apple одобри новата функция...а както знаем при тях нещата стават малко по-бавно в сравнение с Google.
За забавената реакция от страна на Apple има и друго логично обяснение. Тук е интересно да отбележим, че тази функция на Facebook беше планирано да се появи чак през месец Юни, но пандемията от COVID-19 наложи това да се случи по-рано от предвиденото. 
Идеята е, че в последния месец хората по света живеят в изолация и използват интернет много повече. Това е време в кото Facebook Gaming отбелязва постоянен растежи и респективно е идеалано подходящо за старта на новата стрийминг услуга на компанията.

 


В интервю за New York Times, Фиджи Симо който е ръководител на проекта по приложението споделя: „Инвестирането в игри като цяло се превърна в приоритет за нас, защото виждаме играта като форма на забавление, която наистина свързва хората. Това е забавление, което не е просто форма на пасивно потребление, а забавление, което е интерактивно и обединява хората.“
Много точно казано и в правилният момент. Но дали новата функция на Facebook ще успее да стане по-популярна от Twitch и YouTube, предстои да разберем в близкото бъдеще. За сега можем да кажем, че всички предпоставки са налице, защото по данни на Facebook, потребителска им база е повече от 2.5 милиарда души месечно. 


Още от Digital.bg: Как да гледаме онлайн телевизия на телевизор без смарт функции