Google Chrome продължава да бъде най-популярният уеб браузър и респективно да разширява своя пазарен дял. Данните от последният доклад на Net Applications разкриват интересни детайли за баланса на силите в този сегмент. Информацията обхваща месец септември и показва, че пазарния дял на Microsoft при уеб браузърите е достигнат рекордно ниски нива. Всъщност компанията е изгубила 1.8% и вече има дял от 12%, което не се е случвало никога досега, предаде TechSpot.

 

Припомняме ви, че досегашното най-лошо представяне бе регистрирано през април, когато Microsoft имаше 14%. Основната причина за тези процеси е Internet Explorer, който изглежда с всеки месец се използва от все по-малък брой хора. Позициите на браузъра са се свили с допълнителни 1.4%, като в момента едва 6.1% от устройствата го използват. Сходна е ситуацията и при другото заглавие на компанията, а именно Edge. Пазарният дял на този браузър за септември е достигнал до 5.9%.

 

 

Любопитното е, че Microsoft Edge е предварително инсталиран на всяко устройство с Windows 10. Въпреки това браузъра не само не увеличава пазарния си дял, но и губи популярност. Глобален лидер продължава да е Google Chrome, с който работят 67.1% от устройствата. Втората позиция е за Mozilla Firefox с 9.20%, но в този случай се забелязва стабилен и последователен ръст, макар и с минимални стойности. Браузърите на Microsoft изглежда стават все по-непопулярни.

 

Oще от DIgital: Защо някои уеб браузъри са по-бързи от други