Facebook съхраняват огромно количество информация за всеки профил и често са обект на обвинения, че предоставят достъп до данните без знанието на самите потребители. Със сигурност ви се е случвало да извършите търсене в интернет и в кратки срокове след това да видите банери, които ви подканват да купите въпросната стока. Това е един от най-разпространените методи на компанията да генерира приходи. От социалната мрежа разполагат и с допълнителна информация за акаунтите, която не сте публикували сами. 

 

Доста хора използват форуми в интернет, за да споделят публично за странни ситуации, в които обсъждат дадена тема с приятел или познат. След това остават изненадани да видят, че Facebook показва реклами свързани с въпросния предмет. Самите потребители са категорични, че нне са отваряли никакви линкове, които да подскажат на социалната мрежа за предпочитанията им. Единственото обяснение за подобни асоциации е Facebook да подслушват разговорите на своите потребители, които са почти 2.4 млрд., предаде Mirror.co.uk.

 

 

Примерите за подобни случки са многобройни и обхващат дрехи, сувенири и други малки предмети, но също кухни, мебели и аксесоари за автомобили. Концепцията, че Facebook подслушва тайно своите потребители не е нова. С течение на времето, обаче все повече хора изразяват учудване от подобни реклами, провокирани от неща, които са споделили в разговор със свой приятел. Компанията официално отрича, че прибягва до подобни методи, но все по-малко потребители са съгласни с това твърдение.

 

Още от Digital: Личните съобщения и сигурността ще са основен приоритет в стратегията на Facebook през 2019г.