Eлектрическите автомобили обещават да предизвикат следващата голяма революция в индустрията. В следващите няколко години всички водещи компании постепенно ще преминат изцяло към премиерата на EV модели. Огромният интерес към технологията ще стимулира и навлизането на технологии, които да увеличат капацитета на батериите и да гарантират по-дълъг пробег с едно зареждане.

Wabtec е името на железопътна компания, която смята, че тази иновация може да промени и пътуването с влакове. Именно заради това са инвестирани средства в създаването на първия локомотив, който използва електричество, за да се движи. Всъщност компанията стартира тестове с продължителност от три месеца на Webtec FLXDrive, който е част от хибридна система за задвижване.

Извършването на транспортни превози с локомотива и вградените му батерии освен, че намалява вредните емисии в околната среда редуцира и разхода на гориво с 11%. Всъщност Wabtec FLXdrive е първото превозно средство, което се задвижва по този начин в своя клас и вероятно скоро ще бъде въведен в реална експлоатация.

 

 

Машината е оборудвана с литиево-йонни батерии, чиято обща мощност е 18000mAh. Системата за интелигентно задвижване на четирите оси използва и смарт управление на енергийния поток за оптимизиране на ефективността. Зареждането става в нормално депо, като регенеративната спирачка позволява генериране на електричество, по време на самото движение.

Популярният модел Tesla Model 3 има капацитет от 75 kWh, докато първия електрически локомотив увеличава тази стойност до 2.4МWh, което осигурява 32 пъти повече мощност. Изпитванията на хибридната система с конвенционални дизелови двигатели показва, че на година ще могат да се спестят 6200 галона дизелово гориво и около 69 тона въглероден диоксид.

 

Oще от Digital: Може ли влак да се движи без релси? (Видео)