Екип от палеонтолози на Virginia Tech направиха впечатляващо откритие на територията на Китай. Учените намират останки от микрофосили, които датират от преди 1 милиард години. Тестовете показват, че това са зелени водорасли, които могат да бъдат свързани с предшествениците на най-ранните сухоземни растения и дървета. Припомняме ви, че първите доказателства за появата на подобна растителност на повърхността на Земята са от преди около 450 млн. години, съобщава CNet.

Фосилите на морски водорасли, които китайските учени намират са от вида "Proterocladus antiquus". Този тип микроорганизми са почти невидими за човешкото око, тъй като са с дължина от 2 милиметра или колкото бълха. Вкаменелостите открити от екипа са най-старите фосили на зелени водорасли досега. Палеонтолозите ги намират отпечатани в скалисти образувания в близост до град Далиан в провинция Ляонин в Северен Китай. Предходният рекорд за такива фосили датира от 800 млн. години.

На практика откритието доказва, че фосилите на зелени водорасли са част от световния океан много преди да се развие растителност на сушата. Цялата биосфера до голяма степен зависи от растенията и водораслите за храна и кислород, но сухопътните се развиват едва преди 450 млн. години. Откритието на фосилите показва, че водораслите са съществували поне 200 млн. години по-рано от досегашните очаквания. Този геологичен период, който ги разделя е съпътстван от драстични промени довели до растителност на сушата.

Още от Digital: Учени откриха нов метеорит, който се различава от всички подобни обекти досега