Последната рожба на супер бутиковите автомобили Pagani се казва Imola. Суперкарът ще видим за първи път на живо по време на предстоящият автомобилен салон в Женева през Март.

 

 

Името на модела не е случай, той е кръстен на едноименната писта, на която Pagani тестват автомобилите си. И именно там Pagani Imola прави дебюта си, в тест с продължителност от 16 000км. Разстояние еквивалентно на 3х състезанието „24 часа Льо Ман “.

 

 

Imola е направен на базата на добре познатият ни Huayra, но е доработен интериорно и екстериорно, като е снабден и с още по-мощен двигател Mercedes-AMG. В основата стои оптимизиран за състезателен автомобил композитен моноблок Carbo-Titanium HP62 G2 и Carbo-Triax HP62 от Roadster BC. В резултат, теглото на суперколата е 1246кг, което е с 4кг по-малко от Roadster BC. За намаленото тегло спомага и специалната Acquarello Light боя, която са изполвали Pagani. Тя има същите качества като стандартната боя, но намалява теглото на автомобила с цели 5кг.

 

 

Както вероятно знаете. Pagani не разработват собствени двигатели, а взимат такива на заем от Mercedes-AMG, които вече са доказали качествата си в този сектор. Imola се задвижва от 6-литров V12 битурбо двигател с мощност от 827к.с. и 1100Nm въртящ момент. Задвижването е задно и се контролира от 7-степенна роботизирана скоростна кутия Xtrac.

 

 

Освен за ускорението, Pagani са помислили и за спирането на автомобила. Той има предни 6-бутални спирачки с дискове с размер 398мм на 36мм. Задните са 4-бутални с 380мм на 34мм.

 

 

Ако вече сте решили, че Pagani Imola ще бъде новата ви спортна кола, не бързайте да я взимате. Дори да имате в излишък 5 милиона долара, те няма да са ви достатъчни, за да си купите един от 5-те екземпляра, които Pagani ще произведат от модела. Още преди официалната премиера на Imola в Женева, всичките 5 бройки, са вече продадени.

 

Прочетете още статията: Как лесно да споделяте файлове между Mac и Windows компютър