Търсенето на извънземни форми на живот е мисия, която може да промени завинаги човечеството. Представата на обикновения човек за начина, по който биха изглеждали организми от чужди планети се разминава от реалността. Вероятно повечето хора си представят наличие на същества със сходни или по-големи размери от човешките, които имат издължени глави.

Подобни образи сме виждали във фантастични филми, като NASA всъщност търсят наличия на дрожди и други микроорганизми като потенциално доказателство за живот на чужда планета. Независимо проучване на MIT стига до заключението, че подобни молекули могат да бъдат много по-издръжливи, отколкото сме си представяли досега.

Експериментите им в лабораторни условия показват, че някои видове микроби са в състояние да оцелеят дори в атмосфера, която е изградена от 100% водород. Добър пример в това отношение са E.coli бактериите и дрождите. Това откритите може да има сериозни последици за начина, по който за в бъдеще търсим форми на живот извън пределите на собствената ни планета.

Водещ приоритет за учените са планети, които имат сходни характеристики с тези на Земята. Това на свой ред означава сериозно ограничение на възможностите. Издръжливостта на микробите е фактор, който може да ни предостави още повече шансове да постигнем тази амбициозна мисия.

Дори без напускат дома си подобни съединения е доказано, че съществуват на най-екстремните места на Земята. Учените са откривали микроби да преминават през горните слоеве на атмосферата, а други в скални отломки на километър под повърхността на Земята.

Резултатите от някои тестове дори показват, че броя на микробите оцеляващи при подобни условия е много по-голям от предвижданията досега. От MIT твърдят още, че Е.coli е в състояние да оцелее дори във водородни атмосфери. В тези условия микробите се репродуцират два пъти по-бавно.

Причината е липсата на кислород, но все пак доказва, че е възможно микроорганизми от този тип да бъдат открити дори на атмосфери, където има само водород. Следващата стъпка е да се проведат още тестове и с други съединения.

Още от Digital: Безконтактните плащания са се увеличили с 40%, тъй като купувачите се страхуват от микробите върху парите в брой