Microsoft продължават да следват стратегията за поддържане на два уеб браузъра, за да привличат вниманието на повече потребители към своя софтуер. От дълго време Internet Explorer e oбект на негативни коментари, свързани най-вече със съображения за сигурност и това накара компанията да разработи новия Edge. Този продукт изразява модерната визия на Microsoft за начина, по който изглежда и функционира съвременния браузър.

 

 

Oсновната цел е Edge да се утвърди като дългосрочен заместник на IE. Агресивната политика на Microsoft също допринася за популяризирането му сред собствениците на устройства с Windows 10. Новият уеб браузър на компанията определено предлага доста подобрения, но също така е факт, че доста хора продължават да предпочитат други алтернативни заглавия за сърфиране в интернет. Последният доклад на Net разкрива тревожни данни за популярността на Edge и IE.

 

 

Оказва се, че пазарния дял на IE е едва 9.94%, което представлява първия път, в който уеб браузъра преминава под границата от 10%. Подобна е и ситуацията с Microsoft Edge, който се използва от почти два пъти по-малко потребители. Пазарният дял на двата браузъра заедно е 14.1%, което е рекордно ниска стойност за компанията. Така например Google Chrome се използва от 66.3% от потребителите. Тенденциите са Microsoft да продължи да изпитва проблеми в този сегмент.

 

Още от Digital: Как уеб браузърът излага на риск личните ни данни