webOS е името на операционна система, която има дългогодишна история в технологичната индустрия. Първоначално платформата е създадена като алтернативно решение за смартфоните и таблетите с бранда Palm. След това HP се отказаха от проекта и продадоха webOS разработките на LG.

Корейският производител промени драстично интерфейса с идеята да оптимизира операционната система за смарт телевизорите. Taзи стратегия на  LG остава непроменена и през 2021г. Новите устройства на компанията продължават да работят с webOS, като е налична и версия с отворен код.

Все пак LG имат намерение да лицензират oфициално платформата за други производители. Отварянето на достъпа до webOS за външни компании ще допринесе за развитието на екосистемата и разширяването на пазарния ѝ дял при телевизорите. Вече знаем и имената на първите брандове, които ще се възползват от тази стратегия и това са RCA, Ayonz, Konka и Blaupunkt, съобщава Engadget.

Teхният брой вероятно ще продължи да се увеличава в следващите месеци,

 

 

Данните бяха потвърдени лично от президента на LG Home Entertainment, Парк Хионг-сей. Той изрази задоволство, че привличането на други компании ще направят webOS още по-добра платформа. Много производители вече използват дисплеи на LG и е съвсем логично да мигрират към UX решения на същия бранд.

Плановете предвиждат лицензите да бъдат издавани за достъп до webOS 5.0, която е последната актуална версия на операционната система. Вече се работи усулено над версия 6.0, която според шефа на LG Home Entertainment ще е най-значителния ъпдейт на софтуера от премиерата на модерната версия на webOS през 2014.

Най-вероятно отварянето на webOS за външни компании ще разшири влиянието на софтуера в средни и бюджетния клас.

 

Още от Digital: 5 нови технологии в телевизорите, които е добре да познаваме