Водещите производители на лаптопи изпратиха добро тримесечие, тъй като в периода между април и юни продажбите в световен мащаб се увеличиха с 20%. Доброто представяне, обаче няма да продължи през втората половина на годината. Експерти на Digitimes Research прогнозират последователен спад в продажбите на лаптопи през третото и четвъртото тримесечие на 2019г. Това е интересно, тъй като обикновено потребителите са много активни през празничния сезон в края на годината.

 

Увеличението на продажбите през второто тримесечие се дължи основно  на факта, че повечето компании се запасиха с голям брой устройства, създавайки допълнителен инвентар. Това се прави като предпазна мярка срещу възможността американското правителство да обложи с допълнителен данък от 25% преносимите компютри, които се продават в страната. В допълнение новите 14-нанометрови процесори на Intel няма да са достъпни за производителите на хардуер преди септември.

 

 

Съчетанието между тези два фактора ще окаже най-голямо влияние върху очакваните слаби продажби на лаптопи в оставащите месеци до края на 2019г. Последните седмици на календарната година също няма да бъдат толкова успешни, както се надяват производителите. Икономическите проблеми на Китай, ниското търсене в корпоративния сектор, липсата на достатъчни иновации и проблемите със забавените процесори на Intel ще продължат да имат важна роля върху индустрията.

 

Още от Digital: Лаптоп срещу десктоп компютър – какво да изберем