Дисплеите с OLED технологията предлагат редица предимства, гарантиращи по-добро качество на картината, което е причината за все по-големия интерес на потребителите. В момента ОLED екраните вече са част от премиум смартфоните на водещите производители на Android.

Очаква се всички версии на iPhone 12 също да имат OLED дисплеи, което ще затвърди присъствието на технологията сред предложенията от висок клас. Според данни на UBI Research през втората половина на годината ще бъдат продадени над 383 млн. дисплея с OLED технологията в световен мащаб.

Това ще превърне OLED дисплеите в бизнес за $28 млрд. в периода между юни-декември 2020г., съобщава TheElec. Най-голям принос за високите продажби ще имат очакваните новите премиум смартфони на водещите производители, както и традиционно активния празничен сезон в края на годината.

Ако прогнозите се потвърдят това ще отбележи 66% и 107% ръст в  в очакваните продажби на 383 млн. OLED дисплея и приходи в размер на $28 млрд. през втората половина на 2020г.

 

 

Тук е момента да отбележим, че през първата половина на годината в световен мащаб бяха продадени 231 млн. OLED дисплея, което представляваше спад от 36%, в сравнение с предходната година. Втората част на 2020г. ще бъде доста динамична, тъй като UBI Research очакват 383 млн. продажби, което е ръст от 66% спрямо януари-юни.

В същото време приходите от продажба на OLED дисплеи ще се увеличат със 107% през втората част на годината. Премиум смартфоните генерираха 190 млн. от всички доставки на екрани с технологията през първата половина на 2020г. или общо 82.2% от целия сегмент.

Следващата популярна категория на OLED устройства са умните часовници, които ще генерират 33.5 млн. продажби или общо 14.4% от световния пазар през 2020г. Премиерата на iPhone 12, която ни очаква след броени дни, както и Huawei Mate 40 серията ще бъдат основен движещ фактор в пазара на OLED дисплеи в последните месеци на 2020г.

 

Още от Digital: Каква е разликата между OLED дисплеите на смартфоните и телевизорите