Електрическите автомобили постепенно започват да се утвърждават като предпочитан избор за все повече потребители в глобален мащаб. Въпреки това продажбите на EV модели все още не са достатъчни, за да се конкурират с традиционните бензинови и дизелови автомобили. Редица компании и представители на правителства по цял свят възнамеряват да увеличат значително инвестициите си в този сегмент. В крайна сметка се очаква усилията им да увеличат броя на предлаганите автомобили на пазара и да стимулират продажбите им.

 

Федералните правителства в САЩ подготвят програми за финансиране на EV сегмента, като само в Калифорния се подготвят инвестиции от $738 млн. в рамките на пет години. В това число влизат не само автомобили, но също камиони, пикапи и др. превозни средства. Допълнителни $250 млн. ще се инвестират за създаването на повече от 400 публични зарядни станции, предаде Mashable. Други големи държави като Китай на свой ред започнаха да работят над въвеждането на подобни програми, които ще започнат да се използват до 2020г..

 

 

Тези мерки ще позволят и на самите производители да се фокусират върху разработването на по-добри и качествени автомобили с електрически двигатели. Fiat Chrysler се присъединиха към Volvo и ще започнат да представят единствено EV модели от следващата година. General Motors също така обещаха, че портфолиото им ще включва поне 20 електрически модела до 2023г. Европейските производители финансират сходни проекти и е само въпрос на време електромобилите да станат по-популярни от бензиновите и дизеловите автомобили. 

 

Още от Digital: Електрическите автомобили, които очакваме на пазара до 5 години