Анализаторите очакват положителните трендове в глобалния пазар на лаптопи да продължат с пълна сила до края на 2018г. Последният доклад на Digitimes Research например прогнозира ръст от 2.8% в продажбите на световния пазар в периода октомври-декември. Основните причини за тези процеси са две, като първата от тях е свързана с традиционната активност на потребителите в празничния сезон в края на годината. Другият важен фактор е възстановяването на нормалните доставки за новите процесори на Intel

 

Компанията изпитваше доста затруднения през последните тримесечия, но имаме всички основания да смятаме, че ситуацията ще се стабилизира в последните седмици на 2018г. Въпреки наличието на подобни проблеми разбираме, че в световен мащаб са продадени около 40 млн. лаптопа през последното тримесечие. От своя страна тази цифра представлява 1% спад, в сравнение със същия период през миналата година, но е увеличение от 4.8%, спрямо предходното тримесечие, съобщава Digitimes.

 

 

Най-големият производител в този сегмент през втората половина на 2018г. ще продължи да бъде HP, въпреки някои проблеми на компанията от последното тримесечие. Lenovo ще изострят значително конкуренцията с премиерата на нови модели в следващите седмици, с които ще опитат да изпреварят HP и да се утвърдят като лидер в този сегмент. Dell вероятно ще завършат годината като третия най-голям бранд, като първите пет компании ще се допълнят от Asus и Acer. 

 

Още от Digital: Каква е причината днешните лаптопи да са толкова мощни, компактни и достъпни