Водещите производители на лаптопи ще трябва да се примирят с очаквания спад в продажбите през настоящото тримесечие. Ситуацията няма да бъде променена дори от празничния сезон през декември. Анализаторите от Digitimes Research прогнозират продажбите на лаптопи да отчетат спад от 1.8%. За сравнение в периода между юни-септември доставките им се увеличиха с около 2%. Причините за очакваните трендове са комплексни и са свързани също с търговските санкции, които американското правителство наложи на външни компании.

 

Другият водещ фактор са проблемите с производството на последната генерация процесори на Intel. Повечето брандове не избързват с премиерата на нови устройства и изчакват, докато технологичния гигант се справи и възстанови нормалните нива на доставки. Повечето производители на хардуер разполагат с голям инвентар от настоящи модели, които ще продават на пазара в следващите седмици. Съвсем логично е тази стратегия да се отрази на поведението на потребителите, като много от тях вероятно ще се въздържат от покупката на нови лаптопи

 

 

НР ще разчитат предимно на влиянието си сред корпоративните потребители, за да компенсират негативните трендове. Lenovo също очакват минимален ръст в продажбите особено на локалния пазар в Китай. Третият най-голям производител в този сегмент е Dell, които ще се задоволят с минимален спад в продажбите си на световния пазар. Агресивните стратегии на Apple и Microsoft вероятно ще подсигурят позитивното им представяне до края на четвъртото тримесечие на годината и дори подготвят премиерата на нови модели.

 

Още от Digital: Какво трябва да знаем когато купуваме лаптоп