Продажбите на физически копия на игри продължават да бъдат стабилни. Въпреки това се забелязват признаци на сериозни промени в предпочитанията на потребителите. Бъдещето на индустрията е в дигиталните версии на игрите, които ще се превърнат в предпочитания начин за гейминг до няколко години. Данните на анализаторите разкриват, че приходите от облачните услуги за гейминг са достигнали до $387 млн. през изминалата година. Лидер в този сегмент е Sony.

 

Тук е момента да уточним, че в тази категория спадат платформи за гейминг като Sony PlayStation Now, NVIDIA GeForce Now и новата Google Stadia. Всяка една от тези услуги предлага различна селекция от заглавия и условия за ползване, но се обединяват около това, че не изискват да имаме мощен компютър или конзола. Вместо това е необходимо да осигурим достатъчно добра връзка към интернет и да платим съответната месечна такса, за да се забавляваме с най-новите игри.

 

 

Прогнозите са още през настоящата година приходите в този сегмент за първи път да преминат границата от $500 млн. В следващите години ни очаква впечатляващ ръст, който ще превърне облачните услуги в основно средство за гейминг, предаде TechSpot. Анализатори от IHS Markrit поддържат мнението, че до 2023г. това ще се превърне в бизнес, който годишно генерира $2.5 млрд., което представлява пет пъти по-висока стойност от очакваните приходи за настоящата година. 

 

Още от Digital: Защо компютърните игри са по-добри от конзолните игри