Maсивната бизнес империя на Facebook е базирана изцяло на идеята да следят активността на потребителите да монетизират личната им информация. Рекламните са най-важния източник на приходи за компанията, което е причината да ни стимулира постоянно да качваме повече съдържание в своите профили.

Социалната мрежа, обаче е изправена пред все по-сериозно недоволство от страна на потребителите заради агресивните методи за следене на профилите.През последните години Facebook няколко пъти се озоваха в центъра на конфликти свързани с изтичането на поверителна информация за милиони хора.

Всичко това принуждава компанията да търси алтернативни решения, с които да продължи да бъде толкова успешна и да предлага същите услуги на своите потребители. Регулаторите в някои страни също да доста активни в действията си срещу Facebook.

Амбициозен проект ще търси алтернативни начини за таргетиране на индивидуалните профили с реклами, без да знаят нищо за потребителите, които ще ги видят, съобщавa ТheVerge.

 

 

Големият проблем пред компанията е да се адаптира по-бързо към променящите се условия в индустрията. Apple въведоха нови правила, които карата разработчиците да информират своите потребители какви данни събират приложенията им. По този начин много собственици на iPhone се отказаха от таргетирането на Facebook, което респективно се отрази негативно на приходите на компанията.

ЕС oбмислят да забранят микротаргетирането на реклами на гражданите, което допълнително усложнява ситуацията. Специалистите на Facebook трябва по-бързо да предложат алтернатива на сегашната си рекламна политика, която да гарантира едновременно, че генерират приходи и осигуряват поверителността на потребителите.

 

Още от Digital:  Facebook и Google сключиха споразумение за намаляване на конкуренцията при рекламите