Независимо от опитите на компании като Microsoft и Yahoo вероятно всеки един от нас продължава да асоциира идеята за откриване на информация в интернет с името на Google. Технологичният гигант продължава да е най-популярната търсачка в глобалната мрежа, която има невероятно преимущество пред всичките си конкуренти заради уникалния си алгоритъм Knowledge Graph. В последните седмици, обаче стана ясно, че Google ще трябва да бранят своите позиции пред необичаен конкурент, а именно Mozilla Firefox и Yahoo.

 

Партньорството между тях означава, че популярния браузър вече ще използва Yahoo като търсачка по подразбиране в следващите пет години. От своя страна този ход доведе до известно изостряне на отношенията между тях и повдигна въпроса дали двете компании заедно могат да се превърнат в сериозен конкурент на Google, коментира BusinessInsider. По време на своята конференция, на която разкриха детайли за финансовите си резултати за тримесечие от интернет гиганта бяха попитани за мнението си относно това сътрудничество между Yahoo и Моzilla.

 

Главният финансов директор на Google, Патрик Пичет отговори на въпросите на своите инвеститори, като сподели, че независимо от това решение потребителите ще продължат да използват търсачката на компанията, тъй като осъзнават, че тя е невероятен продукт. По думите му интернет гиганта винаги е бил фокусиран към това да разработва услуги, които в дългосрочен план донасят невероятни ползи на своите клиенти и изпреварват своите конкуренти. Пичет също така благодари на целия екип, които работят на търсачката на Google в последните години за невероятния прогрес във функционалността ѝ.

 

Днес тя ни позволява да откриваме максимално бързо информацията, от която се нуждаем, независимо къде се намираме, какво устройство използваме и в колко часа се интересуваме от нея.  Постоянните инвестиции на компанията и усилията на нейните инженери са причината с всеки месец тя да открива данните, които ни трябват  с все по-малък брой кликове на мишката. Именно заради това Google са сигурни, че потребителите, които изпробват възможностите наYahoo във Firefox в продължение на няколко дни или седмици сами ще се убедят в предимствата на тяхната търсачка и респективно ще се върнат отново към нея.