Днес живеем в ерата на мобилните устройства, което за някои потребители е времето на масовото следене на нищо неподозиращите потребители. Технологиите наистина правят живота ни по-лесен и това важи с пълна сила за възможностите за проследяване.

 

Ако някога сте търсили специален продукт в някой онлайн магазин и след това седмици наред сте били заливани с реклами за този продукт, то  може да сте сигурни че рекламодателите ви следят и използват вашите лични данни.

 

Темата за целенасочените реклами е много актуална в наши дни. Ако обаче не знаете как точно сте следени, вижте информацията на Mashable, за да разберете кaк рекламодателите ни следят чрез смартфоните ни.

 

1. Вида на устройството

Производителят и моделът на вашия телефон са важна информация за рекламодателите. Ще се съгласите, че на практика няма никакъв смисъл да се облъчва един собственик на Android устройство с реклами за най-новите аксесоари за iPhone, например. Освен това рекламодателите са на ясно, че ако имате iPhone 6 Plus много е вероятно вие да сте по-добре финансово обезпечен и склонен към разходи, отколкото един собственик на евтин модел смартфон.

 

2. Wi-Fi

Някои големи магазини следят активността на клиентите си чрез Wi-Fi. Специални сензори в магазините търсят телефони, които активно сканират за Wi-Fi мрежи и след това използват MAC адреса на телефона, за да разберат как купувачите са се движели из магазина и на кои рафтове са се задържали най-дълго.

 

3. Google

Google планират в скоро време да използват уникалния ID номер на Android устройствата за да следят потребителите. В момента компанията има Google Advertising ID, но потребителите ако желаят могат да се откажат от услугата, която е част от Ggoogle Play.

 

4. Twitter

Ако ползвате Twitter приложението на вашия смартфон знаете за рекламите известни като Promoted Tweets които се появяват най-отгоре. Ако обаче сте по-внимателни ще установите че тези реклами са тясно свързани с нещата за които туитвате. Twitter използват тази информация, както и вашата локация, хората които следвате и нещата към които поставяте линкове в туитите си за да ви залива с персонализирни реклами. Освен това знаете, че преди време Twitte придоби MoPub – фирма, предлагаща мобилно фокусирани рекламни услуги.

 

5. Facebook

Едва ли за някого е тайна, че рекламите са основния източник на приходи за Facebook и по тази причина компанията следи своите потребители. Отскоро обаче Facebook ни следи и при смяна на устройството за достъп. Atlas е новата рекламна платформа на компанията. Според думите на Facebook, Atlas предлага маркетинг, ориентиран към човека, помагайки на рекламодателите да достигат до потребителите независимо от устройството, платформата и издателя.

 

6. GPS

За рекламодателите е много важно да знаят вашето местоположение, а те знаят как да си набавят тази информация – чрез смартфона ви, разбира се. Така че ако често минавате край Burger King, бъдете готови да получавате реклами на компанията.

 

7. Камерата

Вашите приятели може и да не се вълнуват от новото ви селфи, но за компаниите то със сигурност е от голямо значение. Може би сте чували за компанията Ditto Labs, която анализира снимки, публикувани в социални мрежи, за да събира от тях данни за предпочитани от вас марки.

 

8. Advertising ID

Приложенията, които си купувате за вашето iOS устройство ви показват целенасочени реклами благодарение на Advertising ID. Потребителите обаче имат възможност да се откажат от тази услуга.

 

9. Докато сърфирате в мрежата

Рекламодателите не спират да следят потребителите на смартфони докато те сърфират в мрежата от мобилното си устройство по стандартния начин – чрез бисквитките.