Съвместен екип от учени на NASA и University of Zurich успяха да открият много интересен космически обект в галактиката ни. Благодарение на Spitzer Space Telescope и инфрачервена светлина те успяват да го изследват в детайли и стигат до заключението, че в него са разположени най-тъмните сенки в Млечния път. Според тях те са образувани от гигантски облаци от газ с висока плътност, които са част от още по-голяма съвкупност от елементарни частици, информира Gizmodo.

Oт NASA са на мнение, че този прашен облак, в който са разположени най-тъмните места откривани досега ще еволюира като се превърне в един от най-масивните звездни купове в галактиката ни. Астрономите продължават да изследват сенките, за да измерят общата структура и маса на този любопитен обект. Въпросните газови облаци са покрити с дебели слоеве прах, които блокират не само видимата, но и инфрачервената светлина.

Синият кръг на изображението показва по-детайлно цялостната тъмнина, която учените успяват да изчислят при дължина на вълната от 8 микрона. Плътният обкак ще се превърне в един от най-големите звездни купове от типа O-type, чието формиране продължава да озадачава учените по цял свят.  Въпросните образувания оказват огромно въздействие на обектите около тях и допринасят за създаването на най-тежките елементи, които са необходими са живот.