Екип от астрономи от The Australian National University (ANU) работят върху много интересен проект, който да им позволи да създадат най-детайлното дигитално проучване на южното небе. Докато събират и анализират огромната база от данни те успяват да открият най-старата звезда във Вселената досега. Според тях въпросният обект се е формирал малко след Големия взрив преди 13,7 млрд. години, информира Gizmag.

През първата година от своя проект успяват да открият около 60 млн. нови звезди, но тази определено е най-интересната сред тях. Учените твърдят, че тя се е образувала под влиянието на друга първична звезда, чиято маса е около 60 пъти по-голяма от тази на Слънцето. Уникалният и състав и размери могат да разкрият много интересни подробности за начина, по който са се формирали и умрели първите звезди в галактиката.

Астрономите споделиха, че за да се създаде обект с големината на Слънцето са необходими огромни количества от водород и хелий, генерирани от Големия взрив и желязо с маса, чиито еквивалент е 1000 пъти повече от теглото на Земята. Най-старата звезда във Вселената е формирана по съвсем различен начин и тепърва този процес ще бъде изучаван в детайли от учените. В заключение ще отбележим, че от обсерватория в Чили използваха телескопа Magellan, за да потвърдят откритието на автралийските си колеги.