Всеки е изпитвал напрежението от усилената работа по стартирането на нов проект. В такива случаи, един обикновен работен ден може да се превърне в голямо изпитание.

 

Има служители, които гледат на подобни случаи негативно, докато други са доволни, че са успели да се измъкнат от скуката, която неминуемо идва при еднообразното ежедневие. Нека не забравяме, че всеки има способността сам да прецени за себе си какво трябва да направи за да се справи с проблемите си.

 

Анализаторите от INC са намерили начини за превръщането на всеки работен ден в успешно начинание. Тук, не става въпрос за някакви специални техники разработени от психолози, а за съвети как да елиминирате проблемите, които могат да ви връхлетят.

 

Според психолозите, стресът не е нещо, което може да се избегне на работното място, но е важно да умеете да се борите успешно с тревогите и напрегнатите мисли след края на деня. А за да се случи това трябва да започнете да правите редовно следните седем неща.

 

1. Събудете се рано

Ако искате денят ви да премине добре, не го започвайте под стрес. За тази цел станете поне 1 час преди да тръгнете за работа, за да може да се насладите на закуската си и да се заредите с положителна енергия. Ставането по-рано ще ви помогне и да се подготвите по-добре за предстоящия ден. Така няма постоянно да имате усещането, че забравяте нещо важно.

 

2. Направете си списък със задачи

Направете си списък със задачите, които трябва да свършите през деня и разбира се, опитайте да  се придържайте към него! Важно е да започнете с най-важните задачи на първо място, като се научите да предвиждате достатъчно време за почивка и за храна.

 

3. Яжте здравословна закуска

Ако в сутрешното ви меню изобилстват мазнини, то по обяд е много вероятно да сте сънливи и отпуснати, което по-късно през деня може да ви направи раздразнителни. Яжте повече плодове и зеленчуци, за да поддържате мозъка и тялото си в добро здраве.

 

4. Разхождайте се често

Изследванията показват, че продължителното заседяване на стола е рисков фактор за различни заболявания и смъртни случаи. Ето защо е добре да отделяте няколко пъти през деня около 10 или 15 минути за разходка. Може дори да започнете да се качвате по стълбите, вместо да ползвате асансьора. В допълнение към подобряването на цялостното ви здраве, тези кратки, но активни почивки ще подобрят настроението ви.

 

5. Бъдете позитивни

Настроението ви може да повлияе на другите. Дори да ви е криво, опитайте да не го показвате. Според експертите първият ви час на работа определя нагласата ви до края на деня, така че се постарайте тя да е позитивна. Усмихвайте се на вашите колеги, водете приятелски разговори с хората около вас и правете опити да прогоните негативните мисли,  когато те се опитват да ви завладеят.

 

6. Подредете работното си място

Погрижете се да махнете останалите от предишния ден чаши и хартийки. Всеки успешен ден изисква свеж и подреден старт. Изчистването на бюрото освен това може да се допълни от организирането на цялото пространство, което ви се полага в офиса. Така ще избегнете неприятните моменти прекарани в търсене на папки и листове.

 

7. Не се разсейвайте от входящите имейли

Не отваряйте имейла си веднага след като пристигнете на работа. Ако го направите, отговорете само на спешните въпроси. Проучвания показват, че проверяването на електронната поща предполага към разсейване – все пак сте само на „един клик разстояние“ от това да си проверите профила във Facebook, да гледате някое видео или да прочетете новините.