Погледнете се как стоите в момента пред компютъра си. Прегърбени сте, нали? Не се притеснявайте, това е нещо, което всички правим. Трябва обаче да направите нещо по този въпрос, тъй като проучванията показват, че лошата поза може да доведе до депресия, спад на енергията, смущения в кръвообращението и болки в ставите.

 

Като цяло, заседяването за продължително време пред компютъра води до здравословни проблеми и наднормено тегло. Проблемът не се оценява достатъчно от всички, но истината е, че може да се доверите на една нова поговорка, която вече се „чува“ в офисите – „както седиш, така и ще работиш“.

 

Нека оставим философските тълкувания на други и да напомним, че ако работите в офис, така или иначе сигурно ви е много трудно да водите здравословен начин на живот. Затова и от Mashable ни предлагат няколко трика, които могат да ви помогнат да подобрите позата си докато работите на компютъра.

 

1. Ушите и раменете ви трябва да са на една линия

Ако сте наведени напред или назад, няма как стойката ви да е изключена, нали? Използвайте този трик, когато седите на бюрото си и скоро ще се почувствате по-комфортно.

 

2. Правете упражнения

Опитайте се да направите ангел облегнати на стената, а не както децата обичат да го правят в снега. Облегнете се на стената с разкрачени крака и задръжте ръцете си от двете страни на вас в ъгъл от 90 градуса. Бавно вдигнете ръцете си нагоре и надолу. Направете това най-малко 15 пъти. След това повдигнете и спуснете раменете си нагоре и надолу.

 

3. Не кръстойсвайте краката си

Правилният начин да се седи на стол е когато краката са стъпили на земята. Това означава, че те не са кръстосани и не стърчат пред вас.

 

4. Опънете назад плешките си

Това ще ви помогне да предотвратите появата на болки в раменете.

 

5. Опитайте се да използвате възглавница в лумбалната област

По този начин възглавницата лесно ще придържа гръбначния ви стълб изправен и ще ви принуждава да заемате правилна позиция когато сте седнали.

 

6. Ставайте и се движете колкото може по-често

Седенето дълго време на стола наистина се отразява много зле на тялото ни – кръвта тече по-бавно, коремните мускули стават по-слаби, костите стават по-тънки, поради неактивност и продължителността на живота намалява. Ето защо в дневния си график трябва да включите разходки, качване се и слизане по стълбите и поне на всеки час стоене пред компютъра ставане за около десетина минути.

 

7. Правете упражнения докато седите на бюрото

- Седнете изправени, след това повдигнете ръцете си над главата. Сега бавно се огънете към дясната страна, а след това и към лявата.

- Кръстосайте левия си крак върху десния крак, поставете дясната си ръка над левия си крак. Сега погледнете през лявото си рамо и леко извъртате тялото си. Повторете това и на другата страна.

- Протегнете левия си крак с пръсти насочени напред. След това насочете пръстите си нагоре. Повторете това пет пъти, след това го направете и с другия крак.