Логото е лицето на вашата компания и онова нещо, което хората виждат най-напред, когато си купуват вашите продукти или ползват вашите онлайн услуги. По тази причина всички знаят, че ако има нещо, с което потребителите да асоциират компанията ви това е именно вашето лого, тъй като то е най-запомнящата се част.
Наприемр, ако се замислите, самите вие ще успеете да си спомните поне няколко емблематични лога, независимо дали става въпрос за курсивния шрифт на Coca-Cola или ябълката на Apple.
Именно затова трябва да знете, че ако искате да правите успешен бизнес трябва да инвестирате време в създаването на перфектното лого, което ще се закотви в съзнанието на хората.
От Entrepreneur ни предлагат 5 основни начини, чрез които да успеете да създадете най-доброто и успешно лого за своя бизнес.
1. Простота
Успехът на логата на някои от най-големите компании се дължи именно на тяхната простота. Едно лого трябва да не натоварва окото когато го погледнете и да ви накара да задържите погледа си върху него. Компании като Apple, IKEA, IBM и Coca-Cola следват това правило. Замислете се трудно може да намерите емблематични лога, които имат повече от два или три цвята.
2. Последователност
Едно лого трябва да съобщава неща на потребителите за вашата марка, така че трябва да се гарантира, че неговият дизайн се вписва цялостно с посланието на вашата компания. За пример погледнете логото на Apple което в момента е лъскаво и футуристично. То говори на потребителите, че представя улегнал технологичен гигант. В същото време, логото на Apple все още изглежда ‘леко’ и забавно.
3. Забележителност
Ако искате хората да запомнят вашето лого и да ги накара да говорят за него и съответно за вас, то трябва да е наистина забележително, тоест, лого, което да се откроява от всички останали. Логото ви трябва да им помогне да си спомнят следващия път когато го видят, че вие съществувате и какво им предлагате. Простотата е от решаващо значение за успеха на едно лого, но в него трябва да има и нещо нестандартно и неочаквано. Едва ли ако ябълката на Apple беше цяла, а не отхапана, тя щеше да предизвика такъв успех за компанията. Съветът тук е да използвате нещо по-различно или неочаквано в логото си, за да се откроите от стандарта.
4. Специфичност
Специфичността на едно лого е това, което го прави характерно за вашата индустрия. По този начин то става по-лесно достъпно до конкретните клиенти. Разбира се, ябълката на Apple няма нищо общо с технологиите, а има един по-скрит смисъл. Обраното е също валидно – изборът на нещо характерно за вашия бизнес символ може да ви гарантира успех. Това показва, че вие сте хора много добре запознати с този бизнес и за вас няма никакви тайни като професионалисти.
5. Тествайте
И накрая, не се доверявайте само на съветите дадени тук или на други места, а направете проучване на пазара. Преди да започнете да печатате визитки и да се рекламирате се уверете, че вашето лого ще бъде добре прието и разбрано.
Discussion about this post