Марс е втората най-малка планета в нашата галактика и четвъртата, която е разположена най-близо до Слънцето и е обект на голям интерес от учените на NASA. Сега изследователи на космическата агенция анализираха нова серия от изображения с висока разделителна способност на High Resolution Imaging Science Experiment (HiRISE), за да направят любопитно откритие. Учените стигат до извода, че възможността да открием водни молекули на Марс e нищожна, но това не означава, че не е имало вода на планетата в миналото, съобщава PopSci.

Кадрите заснети от това съоръжение показват пукнатини в скалите и почвата, които наподобяват подобни обекти във водните басейни тук на Земята. В случая става въпрос за повърхността на един от големите кратери на Марс, който се казва Istok, като учените смятат, че се дължат на обилни потоци от вода, които са съществували на нея преди 500 хил. години. Идентичните обекти на нашата планета се получават когато те започват да текат с висока скорост надолу по склоновете и променят структурата на скалите и почвата под тях.

Данните са доста интересни и са поредната стъпка към откриването на доказателства не само за вода, но също и за извънземна форма на живот в Слънчевата система. Можем само да се надяваме, че по-скоро съвременните технологии ще ни дадат отговор на този любопитен въпрос. Докато това се случи учените ще продължат да изучават в детайли повърхността на Марс, за да разберат повече за водните басейни, които са съществували на планетата преди 500 хил. години.

Вижте как NASA откриха за първи път органични молекули на Марс